AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.238

Larm problem e36

KM
2
KM
318IS -95
Hej undrar om någon kan hjälpa mig med var larmsignalen sitter på vår 318IS -95. Det är ett orginal larm och det fungerar ok förutom att det ej tutar när larmet går på. På BMW sa dom att det var samma som till tutan men den funkar ok.
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Jag har exakt samma problem. Någon som vet varför?. Vanliga signalhornet fungerar som vanligt.

Dessutom för någon månad sedan slog någon in bakrutan med ett basebollträ och då gick ej larmet igång, har inte orginallarmet någon glaskrossensor?
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
hade samma fel på mitt larm också. På min 325ICoupe -95 då!
Tror inte att det är samma horn som vanliga tutan! Hittade hur som helst signalen i ett utav reläna bakom handsfacket!

Hittas lättast genom att plocka bort handsfacket, larma bilen, låsa upp bilen så att larmet går, lyssna efter det relät som tickar snabbt (sitter till höger bakom handsfacket).

Ta den signalpulsen till ett nytt relä (med diod, för att inte skicka överspänning på larmenheten), matning från någon av de andra reläena eller liknande och sen till en ny siren.

Kan även upplysa att det inte går att koppla de vanliga relät direkt till en siren, så fort man belastar relät så slutar det dra, verkar vara kopplat som någon egen oscillator eller liknande!

Hoppas min beskrivning duger, funkade på min bil! Lycka till iaf!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.