AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
523

Erfarenheter av MBQuarts slutsteg?

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Någon som har provat MBQuarts nyutkommna slutsteg i Reference serien?? Q-serien vill jag inte betala för (>15K per steg), har dessutom reference seriens högt och skall inte tävla så..

Vore kul med lite omdömen om dessa steg (800-1000w RMS beroende på mono, stereo eller quad). De kostar ju en slant men designmässigt är de precis så superdiskreta som jag vill ha dem!!

/Caspar
Länk
Robsarve
Ingen erfarenhet av dem, men en god gissning är väl att de låter rätt mycket R/F eftersom det är de som designat dem...
Och det är ju inte så tokigt.

Känns som om man kan spara en slant på att köpa punchsteg och sätta en skiva framför.. ;-)

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Robsarve: Vad är det för steg som Ni säljer??

/Caspar
Länk
Robsarve
Phoenix Gold? Det mest framgångsrika förstärkarmärket i IASCA. (Amerikanska bilstereoförbundet)

Den dyrare serien, Xenon, är jag beredd att sätta upp mot vad som helst i stegväg. Både prestandamässigt och utseendemässigt. Men de är knappast superdiskreta. Mer åt hållet en Silverfärgad Carerra GT om man säger så... :-)

Ljudmässigt ligger de något mer neutralt än R/F.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Inte tyckte jag att Xenon serien var så mycket att hänga i (h)julgranen.
80% verkningsgrad på ett Klass D steg är inte så mycket.
Får ju 67% verkningsgrad på mitt Rockford steg som är av Klass AB. Och det ger tom ut mera än värsta steget där.
Men när det kommer till slutsteg så är det oftast hur dom presterar i verkligheten som betyder mera än siffrorna som är nerkladdade nånstans.
Sen tycker jag personligen att Klass T spöar skiten ur Klass D.
Robsarve
Anser själv att utförandet är bra mycket viktigare än respektive grundkonstruktion (klass), och vi kan ju säga att man är ganska restrektiv med sina siffror på PG... Vad gäller monoblocken är det inte så speciella, de är bara extremt stabilt byggda. Men AB-stegen skojjar man inte med...

Här är ett test på 600 monoblocket saxat ur amerikanska Mobile Entertainment: ftp://208.187.38.55/Phoenix_Gold/TechSupport/mearticlephoenixgold.pdf

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Var iväg och hämtade min 15" bas idag. Passade samtidigt på att kolla in Quadblocket på 4x200W RMS, tyvärr var det inte inkopplat så jag fick inte höra det... men DESIGNEN!!!! Snyggare steg får man leta efter!!!

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.