|
|
|
|---|---|
|
Mina bakspeglar börjar blir riktigt slitna och behöver bytas ut... Funderar på att byta glaset, plocka på skroten... är det bara att dra loss och sedan trycka in de nya på plats eller behöver man hålla på att limma och ha sig? 4 Cylindrar är 2 är lite! | |
|
Kolla in den här tråden: Länk |
|
|
Vill inte byta ut allt... bara speglarna... inte kåpan... får liksom inte loss pegeln från kåpan... har provat att rycka lite men är rädd för att ha sönder spegeln 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
Hawar |
Hej Mugge, Vet inte ifall det är lika på E36 och E30, men jag gjorde som så att jag vinklade spegeln högt upp och sen drog jag bara den rakt ut. Den lossnade väldigt enkelt. Mvh Hawar |
|
På din bil så har du ett hål på undersidan av huset ,stoppa in en liten mejsel o klicka lös glaset.Det sitter med bajonettfattning så du måste föra mejseln åt sidan. "" ser ut nåt sånt inuti spegeln.Känn efter skårorna med mejseln o för den åt sidan. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Det stämmer som trucker skriver, här är bilder på hur man gör: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar för hjälpen! 4 Cylindrar är 2 är lite! |
|
Tigerr |
Hawar - erkänn att du har tittat på bosse bildoktorn.! han gjorde så på en.. volvo 850, tror jag att det var.? fungerade det utan att du skadade någon del av resterande backspegel.? då kanske inte bosse är heelt galen.? förutom detdär med champagne och potatismjöl.. och allt annat. ;D |
|
Mugge: det var andra inlägget i tråden jag länkade till som avsågs. Där beskrivs hur endast glaset tas bort. Spegeln ska absolut inte brytas bort, den sitter fast med en plastring som ska vridas några millimeter för att den ska lossna. |
|
Hawar |
Ha ! Ha ! :)) Hej Tigerr, nej faktiskt så provade jag själv, spegeln lossnade utan våld och det var jättelätt att trycka dit nya som jag beställde från bildelsimporten Fast man kanske skulle prova potatismjöl och champagne och allt annat :)) |
|
Fastsättningen har ändrats på "nyare" BMW, på dessa sitter glaset med små hakar. Gäller senare E34, E36 och framåt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.