|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Har bläddrat lite bland kanalerna i min navi/tv nu och där finns en AV. var nånonstans kopplar man in denna? Antar att det är för video/dvd eller liknande? Vad är det för interface, komposit eller vad? Var får man in ljudet? Tänkte kanske skaffa en liten DVD att ha i bilen nämligen... |
|
Tror det finns en AV ingång i mittkonsol mot baksätet, men har inte satt mig in i hur den funkar än. Vet inte hur du har men jag har i alla fall en knapp bredvid ingången där baksätes passageraren kan byta kanal på TV´n (vad nu det ska vara bra för?) |
|
Ras.mus |
Okej.. Jag har då den gamla modellen utan knappar i baksidan på mittkonsollen. I min bil sitter det drickahållare där. |
|
Det en ingång längst bak i mittkonsollen, dvs den syns när man sitter i baksätet, under luftutblåsen för baksätet, längst ner till vänster. Till höger finns även en knapp för att byta kanal från baksätet. Jag har själv planer på att koppla in min portabla DVD där, men har inte kommit längre. M.J. |
|
Ras.mus |
Det sitter som sagt inga sådana kontakter i min eftersom det är en 95:a... var sitter de då? |
|
Ett gammalt ämne som diskuterats i otroligt många trådar. Använd sökfunktionen ! "AV AND ingång" "ingång AND video" osv. Länk |
|
|
Ras.mus, Mitt svar ovan skrevs samtidigt som Jan Ek och Du diskuterade detta. Av den anledningen såg jag inte att Du redan fått kommentaren - det var inte meningen att upprepa vad Jan Ek redan skrivit. Nu har även jag lärt mig att ingången saknas på 95-orna. Lycka Till med inkopplingen! M.J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.