AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.689

fiasko trimning 325/e30

ba
5
ballex
325-88 touring
Jeg har en e30/325-88 som jeg har forsøkt trimmet. Det jeg har gjort er overhalt motoren(alle lagre+stempelringer i motoren) Rettet toppen. Byttet kamakselen til 293 graders(nye løftere). Satt in k&n luftfilter. Komplett Sebring rustfritt eksosanlegg. Sebring headers. Ny justerbar bensintrykksak. Og ny chip fra trimchip.com. Nå har jeg bremset bilen i bremsebenk og får ut 162,5 hk ved 5810 omdr. Kamakselen skulle gi max opp til 7000, men motoren dør helt etter 5800 omdr. Styringsboksen er riktig og heter 0 261 200 173. Det er ingen forskjell i effekt på motoren med orginal chips kontra trimchip. Med andre ord trim chippen gir ingenting ekstra. Den er faktisk litt svakere enn orginal på mellom registeret. Er det noen der ute som en ide om hva i h.... som er galt? Jeg bør ha mye mer effekt enn dette, jeg mangler til og med 8,5 hk fra orginal. Chippen alene skulle gi 15 hk.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Det låter riktigt tråkigt efter allt jobb du lagt ner! Har du kollat kammens inställning, så att den står rätt?
ba
5
ballex
325-88 touring
kamakselen står rriktig ( åpnet og sjekket)og det er også bra trykk i alle sylindrene. mistenker litt at kammen er for vass i forhold til kompresjonen i sylindrene. har ikke funnet noen kammer på nettet som er større enn 286 grader...
effekt kurvene på motoren er også helt merkelig. den øker voldsomt frem til 4000 omdr. for så å synke endel også øke litt igjen opp til 5810 omdr.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Räcker bensinen?

Då motorn är ganska modifierad mekaniskt lär inte styrsystemet fungera så jättebra längre!

En mappning kan nog vara ett bra alternativ, då du därmed får tändkurvor och bränsleinsprutning optimerat för de nya driftsförutsättningarna i din motor.

Att du skulle få 15hk med ett chip på en sugmotor skall du inte räkna med! Vid olika mätningar brukar det visa sig att trimchip inte ger fler hästar alls...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ba
5
ballex
325-88 touring
Räcker bensinen?
ja jeg tror det, når motoren ble bremset sjekket vi avgassene og motoren skal få nok bensin. CO er riktig i hverfall. han på verksted målte noe annet også men det vet jeg ikke hva var. uansett virket det som motoren får nok bensin. jeg har mulighet til å justere trykket til bensinen og den fungerer best der den ligger nå på ca 2,7-2,9 kilo. har forsøkt opp til 4 kilo og det blir bare masse røyk og vond lukt. jeg vet at chippene ikke holder hva de lover , men at det skulle gi mindre effekt var litt overaskende. men hva skal jeg gjøre? å mappe motoren koster vel en formue?
D-diddy
prova med orginalchippet och se vad som händer.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
ba
5
ballex
325-88 touring
jeg har den samme effekten med orginalschippen. noe bedre mellomregister men havner på 162,5 hk på topp.
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Det skulle nog fungerat mycket bättre ihop med de äldre kolvarna (de i motorn utan kat. )9,7:1 har jag för mig, kan nog kanske vara att du har för lågt kompressionsfrhållande i förhållande till kamprofilen du valt.En så pass mycket vassare kam ska ha högre grundkomp än låga 8,8:1 för att fungera optimalt.

162,5 är det "omräknade" drivhästar från rullande landsväg?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
För små spridare?
Har själv planer på att byta till luftmassemätare och spridare från 535i vilket en del gjort med framgång.
Här finns en intressant diskussion i ämnet:
Länk

------
BMW CS #04839
ba
5
ballex
325-88 touring
ja det er omraknade hester fra rullende landevei. jeg har mistenkt det samme at det er for lav kompresjon i forhold til kamprofilen. jeg har byttet til en orginal 260 kam nå og bilen går mye bedre. vi hadde tenkt å øke kompresjonen men det går ikke siden stemplene ser ut som de gjør. regner med å prøve med en 277 kam. jeg tror ikke sprederene er for små siden avgassmålingene er er veldig bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.