|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av vilka som är bäst? Movit har väl fått sina TUV godkäna..hur är det med Stoptech? Mvh | |
|
Jag personligen föredrar monoblock bromsok pga vikten, storleken och styrkan (tex de som sitter på 996) och Movit har motsvarande bromsok (flera olika modeller med olika storlek på kolvarna för att få rätt broms balans) med adaptrar som passar direkt. Sedan har du ju även AP Racing och Brembo som också säljer bromskit. /RS2 |
|
| Får man provtesta vilken man tycker e bäst eller? :-) man vill ju veta vad man köper.. | |
| Sannolikheten för att få prova är ungefär samma som när du köper kalsonger :-) | |
| Den var bra Richar:-D *asg* fast man har ju provat många kalsonger andå :-P fy f*n för den stakarn som köper dom efteråt :-D | |
|
RS2 menar du att monoblock väger mindre än splitoken? det är väl bara en väsentlig viktskillnad (som 2st bultar) ;) Movit har splitok till M5:an.. 4S4 tror jag dom heter i listan.Vad skulle vara sämre med dom av den anledningen och..Stoptech har väl återförsäljare även i sverige tortts att dom är baserade i USA. Mvh |
|
|
Hela idéen med monoblock är att de kan göras mindre och starkare så det är inte bara 2 st bultar som är skillnaden. Här har du några bra länkar för att kolla vad som finns och hur de olika modellerna är konstruerade. Till E39 M5 så verkar det bara finnas ett monoblock men till E46 M3 så finns det tre olika plus de vanliga delade bromsoken. Länk Länk Det billigaste är dock att köpa Porsche bromsok men det är inte lätt att hitta adaptrar som passar. Sen vet jag inte hur bilbesiktningen hanterar detta om det saknas TUV godkännande. Jag har dock aldrig haft några problem med mina bilar och Porsche eller Movit bromsar (än så länge). /RS2 |
|
| RS2 vad har du monterat Porsche GT ok på för bilar om man får fråga? | |
|
Brembo's GT set funkar annars - kan jag personligen intyga och även dom passagerare som fått känna bältet i revbenen :-) dessutom funkar dom igen & igen & igen & igen & igen & igen.... ja ni förstår vad jag menar. |
|
|
michel: Länk Länk Movit or Brembo or Stoptec brakes? Länk1 Länk Länk2 Länk Brembo or StopTech Länk Länk "I would reccommend Brembo over Stoptech due to looks and fitment issues I have seen, but both are great setups. One word of advice do not get the 8 piston, it is overkill for the M5 and actually increases unspring caliper weight. Go with the 4-piston setup all around and you will be a happier and wealthier person." "I've not tried the Stoptech's, but by the feedback from all the members on this board, I chose the brembo and am very happy with the setup. There are alot of happy members with the 4wheel stoptech system too." "I've got probably 2500 track miles on my StopTechs now (front only) and on a cost basis am very satisfied - just ordered a pair of new front rotors at roughly $500 for the pair (check Brembos replacement price). I've found the PF97s work great on demanding tracks and the availability and cost of pads for StopTechs is another plus. If you run the car on tracks that are hard on brakes don't believe that bigger is better -- there is no way you can put enough rotor inside even a 20 inch wheel to allow streetable pads on a demanding track -- unless you're simply willing to back off and let a lot of people pass. For the price difference between StopTech and Brembo you can buy an extra pair of track rotors and pads for the front (Axxis Ultimates work fine for me on the rear for street and all tracks) and brake with the Porsches." Dream as if you´ll live forever, live as if you´ll die tomorrow. (James Dean) DéjàVu |
|
|
Dejavu tack för länkarna. 540is använder du spacers för att få oken att passa? Men att Modifiera ett par Gt3 ok är billigare..en adapterplatta nya bells och ett par skivor går under 30.000:- |
|
|
Brembo GT kitten är komplett med fästen o allt. - bolt-on - |
|
| Du har 380skivorna va? kräver det inte spacers beroende på vilka fälgardu har på ? | |
blitz |
Hej michel om du är intreserad av gt 2 ok alcon skivor 380mm komplet kit så kan jag hjälpa dig +pagid gula p90 har sånt på min m5 du kan maila mig på Dinos_497@hotmail.com om du vill veta mer |
|
Nejdå bara man har 19" så passar alla E39 fälgar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.