|
|
|
|---|---|
|
Lite knepig rubrik kanske, men det är så att jag hade ju problem med att det knackade på höger framsida så jag bad min svåger(som är mekaninker) att kolla på det. Han konstaterade att det var 'krängningshämmarstagen' fram som var glappa. Nu undrar jag vad jag ska säga till BMW när jag ska beställa dessa? Heter dom 'krängningshämmarstagen' eller heter dom länkar eller? Verkar som om olika bilmodeller kallar dessa delar vid olika namn. Dom är ju som smala pinnar med kulleder i ändarna. | |
| När du kommer till bmw kan dom ta upp bilder på framvagnen. Om du själv vet vilka det är så är det inga problem att visa för bmwpersonalen. | |
| Jag tänkte ringa BMW och beställa grejorna. | |
|
De heter krängningshämmarstag, kostar mellan 150-200 kr/st om jag inte missminner mig. Man får ett karakteristiskt klonk i framvagnen vid större ojämnheter när dom är kassa. På 328an fick jag byta dom runt 10 000 mil. Kika här: Länk Det är objekt 5 på bilden och partnumber bör vara: 31351095694 Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Glömde en sak, köp nya muttrar med del nummer: 31351095452 med. Ingen mening med att snåla med några kronor, då muttern tenderar att bli sliten i sin "locking" funktion. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack. Man vill ju inte låta helt dum när man ringer BMW. Vad skulle jag göra utan er grabbar. :-) |
|
|
Trode BMW kallade dom pendelstag. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Nu är dom beställda. Killen på BMW tror jag sa krängningsstag eller nått sånt, men dom använder väl slang. Han visste i alla fall vad jag menade när jag sa 'krängningshämmarstag'. |
|
|
På räkningen/kvittot kommer det att stå pendelstag... Kolla här: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Krängningshämmarstag kallade min verkstad det. ___ En, men en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.