|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er! Carl heter jag, ny medlem sen igår. Har köpt en 730 1987:a för ca 2 v sedan. Är ganska ny på Bmw, så jag hade ett par frågor: Vad finns det för bra/billiga sätt att vinna lite mer effekt ur 3-liters sexan? Har ju en 87:a så jag borde väl kunna rensa kattarna lr hur? Hur påverkar detta min bil? effektökning? Vore tacksam för svar mvh Carl Syns man inte så finns man inte... | |
|
Att rensa kattarna lär inte ge mer än någon enstaka hk. På en del bilar har det tom visat sig ge en försämring av effekten/vridmomentet. För att öka effekten på den motorn så är det nog dom gamla klassiska trimningsknepen med portning, extraktor, kam mm som gäller. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
...eller köpa en 735 alt. byta motor till en 3.5 //S -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Ok jag låter kattarna sitta där... byter motor när om det behövs istället... Ja snyggar till utseendet lite istället... Tack för svar.! | |
|
Du kan ju alltid slänga in denna : Länk Vet inte om det är sant har aldrig hört talas om den motorn men det låter helt ok... Mvh Andreas |
|
|
Om den är Schnitzer-trimmad med kam o dylikt så ligger den väl runt 240 Hk, undrar verkligen hur avgasvärdena är på den motorn... 410 Hk? Hahahahaha |
|
|
Ja, vilken drömmare! Men det kanske sitter trimchip i styrboxen:)))))))) ger väl minst 50hk på en AC Schnitzer va........((((( Å sen släpper ju en motor när den gått en bit.......(18000mil hihihi)))) Som mest plockade väl alpina 261 hk på den motorn i deras bilar, och det var utan kat., med kat så lämnade deras 254hk! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.