AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
32.926

GDS-hallar...

Sida 2 av 3
diamantsvart_bmw
OK är pinsamt dyrt, jag lämnar bilen på en firma i Örebro dom tvättar bilen för 120 spänn och det blir skitbra, jag brukar be dom att ta mitt schampo och det är ju inga problem, ekersbil vård tror jag det heter, ligger bakom Ekershallen på väster i örebro

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
dominik,
tror jag skall ta och testa hydro, gillar inte heller slangarn som löper över bilen och gör mig nervös!!!

ps. dominik, har inte vi en gemensam polare vid namn sebbe?

Erik

Chips o BMW e livet...
Blonda 'Bulldogg' Sebbe?
Min bästa polare. Har känt honom i snart 12 år.

/Dominik
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Finns det nån GDS-hall i Stockholm som har varmvatten i högtrycket? Lyft ej nödvändigt, ej heller tryckluft.
Gu
6
Gustaf S
740i (E38) -95
En hyfsad service är den som Kärcher-hallarna erbjuder.
För 10kr polletten får man högtrycksvatten och skumtvätt.

Alltså 20 spänn för att få bort vägsaltet och övrig vinterskit.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
asso i GDS hallarna e där så man kan tvätta bilen själv? asso med svamp och så?
det är ej sån där man bara har högtryck och olika program och så?
Finns det ngn GDS hall i malmö området där man kan tvätta själv med egen svamp etc och så. Bara hyra plats och ha tillgång till varmt vatten.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Har en kompis som jobbr på OK , han sa att vattnet från GDS-hallarna recirkuleras/renas och återanvänds,min första tanke då är hur mycket salt som finns kvar i vattnet som man högtrycksspolar sin bil med. Om det skulle vara som han säger så känns det ju inte så bra att högtrycksspola under bilen in i balkar och annat. Jag vet inte om det var 100% som återvinns men ändå... Någon annan som hört nå´t annat?

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det jag har hört är att de flesta kanske alla automattvättar återanvänder vattnet.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Automattvättar är väl en sak , men nu var det ju GDS-hallar vi diskuterade.

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
Ska snart till GDS Skärholmen (Fruängen) men får man upp en X5:a på lyften eller är den för bred/tung?

Tackar...!

/Manray/
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har hissat upp min LR discovery på 2,2t, ingen problem!

Mvh, Steaman

Guld! :)

/Manray/
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Preem tar 60 kr/h här i Sundsball men då har de ingen högtryck

//Thorssa
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Inne på hildedalsgatan finns det en stor privatägd? GDS hall. Har aldrig provat men vet bara att det finns, sen så finns det en på Friggagatan precis vid Svingeln. Har aldrig provat där heller...

Det är Göteborg vi pratar om.

Själv så har man ju en egen tvätthall med varmvatten och kallvatten. Lufttemperaturen ligger väl på ca 22grader. Tyvärr ingen lyft, men har man egen högtryckstvätt så kan man koppla in den där inne. Och nu kommer det bästa. Priset!! Hiskeliga 0:- kronor...

Schnelle fart, Härliche fart.
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Jag ville bara tipsa om att det numera finns två nystartade GDS högtryckstvättar av typen där man stoppar i poletter och blåser av bilen själv med lite olika tvättprogram.

Är enkelt och snabbt så här i jättesmutsiga tider då bilen i varje fall ser lite roligare ut någon timme eller två.

LAVO carwash finns dels i Upplands Väsby på Sandavägen 1 och dels i Solna på Solnavägen 15.

Jag är inte på något sätt kopplad till dessa utan är bara en nöjd kund som tycker dom tillhandahåller en bra tjänst.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Gold
eller gör som jag, börja jobba på bilia och få gratis tillgång till rekond hallarna, inkls deras saker :)
Jag hissade upp mina 2 ton Jaguar och eftersom jag glömde några verktyg i bilen släppte jag ned den igen och hissade upp strax efter, hur som helst så ville hissen inte alls efter det, det tog säkert en timme att långsamt låta bilen sjunka ned ... Så var försiktig med tunga bilar.
Precis, X5:an gick bara ca 1 meter upp sen var det tvärstop :) Att hissa ner den var dock inga problem...

/Manray/
Ar
25
Argentum
118d -08
Finns det någon prisvärd GDS-hall i lund eller Malmö?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Fler GDS-tvättar utomhus i Stockholm är Funwash på Huddingevägen vid Shell-tankomaten, Autospa i Nacka, Ev har Preem Globen något. Lavo i Solna är dessutom Svanen-märkt som miljöbonus:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.