|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Morsning! Är det verkligen bara OK som har (dyra!) GDS-hallar. Har spenderat en mindre förmögenhet på dessa :-( Tar gärna emot tips på alternativ i Sthlms-trakten. Är inte direkt i behov av högtryck och lyft etc. En enkel plats med rinnande vatten, eluttag och hyfsat ljus som man kan hyra kortare stunder duger bra! Mvh /Pewe | |
|
Håller med dig! Dom är ju svindyra. När man inte har eget garage måste man ju dit och tvätta bilen och helst vill man ju tvätta bilen en gång i veckan men det går ju inte då det kostar typ 100 kr timman och vem har råd att göra det 4-5 ggr i månaden. Dessutom får man ju snabbtvätta och slarva som fan för att det inte skall bli så dyrt :( Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
Q8 brukar ha en del GDShallar. Statoil rissne har två gds högtryck på baksidan där betalar du om jag minns rätt 15kr / 10min för högtryckspoletten, platsen kostar inget. Dammsugare och liknande finns brevid. OBS utomhus. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Någon vet några ytterligare GDS hallar som är billigare än OKs ? | |
|
Bästa GDShallen från city och nottur jag hittat är OK Lidingö. Inga lyftar, rent och fräscht(ovanligt för OK) samt bra högtryck och liten trevlig hall. Faktiskt värt 90 kr/h. Asken |
|
|
GDS-hallen på Statoil Rissne har slagit igen pga. skadegörelse. I alla fall när jag var där i augusti. Mvh. Micke Länk |
|
|
ok, tack för tipset. Har bara provat OK Farsta: Extremt sunkigt och skitigt. Trångt att komma ner/upp till hallen, sur personal i kassan. Knappast värt 98kr/h ... |
|
|
OK Farsta är eländigt. Testa Nacka i stället, den är bättre och ligger längs Värmdövägen vid Nacka Centrum. My Bimmer is my mistress |
|
|
Har ett kanontips på norrsidan. Vallentuna motor har 4 GDS-platser, och de säljer 10-timmars kort för en femhundring! 50:-/timme alltså. Då betalar man bara för den tid man är där, dvs spolar man bara av bilen+ dammsuger på tex en kvart blir man av med 12,50:-. Billigt! Hallarna är väl inte superfräscha, men allt utom tryckluft finns och funkar. Nackdelen är väl att det lätt blir kö, de 4 platserna tar slut rätt fort... "let the Best Machine Win!" |
|
|
Bra alternativ för er kring Stockholm. Hur ser det ut kring Göteborg. Har någon något bra alternativ? Gör-det-själ-center på Bikestreet är helt och rent. Hur är kollen bland Göteborgsläsarna, finns det bättre...? ArctisZ3 |
|
|
Hej! Ja visst fan har det blivit dyyyyyyyrt på OK GDS... :-/ Tvättade pappis Volvo där i lördags då jag samtidigt hade med mig mina M-Contour fälgar som skulle tvättas. Hehe... Först avfettade man volvon och spolade av den samt underspolning. Det tog ca 15min. Sen tvättade jag mina fälgar på 1 timme :-) 15min/fälg. Det blev ett lyckat resultat iallafall ;-) Sedan svampade man in volvon och spolade av den. Det gick på 160kr hos GDS´n :-( Dyrt! Sen gjorde man en vintertvätt på BMWn. Tog ca 1timme och 15 min. 120kr där... Minns att det brukade kosta runt 60kr i timmen hos OK GDS för runt 2 år sen. Visst fan e Vallentuna motors GDS bra. Lite knackigt tryck i deras "högtryck" dock. Snarare lågtryck =) Men på sommarn funkar det kanoners! Mvh Tobbe |
|
sebbe_bmw |
Har inte Preem GDS-hallar i era städer!? Har i Alingsås har Preem 4st hallar och dom duger utmärkt! Priset har jag inte en aning om iofs Sebbe |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Betalade 77 kr för 2 timmar sedan. ca 40 minuter tog det väl. OK GDS Kumla. Att snabbtvätta MB190 i maskin på Hydro kostade 90 kr plus en halvliter avfettning. Tog 10 minuter och bilen blev väldigt ren. MVH Hasso Länk |
|
Det är ju snuskigt dyrt nere hos er :-( Jag tror att OK här i Boden tar 15 eller 30 kr/halvtimmen beroende ifall man vill ha lyft eller inte. |
|
|
15 kr kan det vara värt! :> Då kan man ju tvätta riktigt ofta. Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
Hydro i Uppsala på Vattholmav. är bra enligt mig. Brukar alltid tvätta bilen där och det är rent och fräscht. 85/h tar de och jag brukar hamna i snitt på 70 Kr/tvätt. Tycker att det är förhållandevis rimligt pris för en tvätt att jämföra med 130 pix för högtryckstvätt hos Statoil och bilen blir inte ens ordentligt ren efter det. /Dominik |
|
| Kan rekommendera OK/Q8-GDS i Helenelund, Sollentuna. Inte billigare än någon annan GDS-hall men relativt välskött. | |
| Kan rekomendera Ok-GDS hall i fruängen många platser(8-10st) med högtryck ock lift för de som behöver.Vet tyvärr inte vad det kostar men det var säkert billigt:) | |
|
dominik, har dom lyft på hydro? Jag brukar tvätta på ok på svartbäcksgatan, där kan man lyfta upp bilen. Erik Chips o BMW e livet... |
|
| Peol78: Är det verkligen så billigt? Här i Luleå är priset typ 80-100 kr per timme, minns inte exakt. Skulle din prisuppgift stämma så lönar det sig nästan att fara till Boden och tvätta. | |
|
Erik G>>> nej, de har desvärre ingen lyft på Hydro. Dock föredrar jag dem framför OK på Svartbäcksg. pga att jag ogillar lösningen på Ok:s högtrycksslangar och att de sköljer bilen dåligt. Behöver man dock att lyfta upp bilen vid tex oljebyte är Ok att föredra. De är dock dyrare än Hydro. /Dominik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.