|
|
|
|---|---|
|
ok, jag har sökt men utan att få något svar på denna fråga. Hur går man tillväga när fjärren inte funkar av någon anledning(störning, batteri) inte funkar utan man är tvungen att låsa upp originallarmet på E39-99 med nyckeln? Larmet tjuter vad man än gör! Finns det nåt sätt att ta sig in i sin bil mitt i stan utan att skämmas ögonen ur sig genom att åka runt i en tjutande bil? //Nicke Importera mera! | |
|
Finns det inget sätt? Låser man upp med nyckel SKA det tjuta helt enkelt, eller? Importera mera! |
|
|
SNÄLLA! Ingen som vet? Plzzzz! Importera mera! |
|
|
Nej, de ska inte tjuta om du låser upp med rätt nyckel. De ska fungera som en avlarmning om jag inte missminner mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bilen är importerad och jag har fått nycklarna omkodade på aukt.verkstad så det borde funka i så fall. Får väl åka dit då helt enkelt. Importera mera! |
|
|
larmet går igång i mim bil med om jag låser upp med nyckeln istället för med fjärrkontrollen. /D |
|
|
J*****t lustigt att det ska va så! Vad gör man om batteriet i fjärren tar slut eller att något annat stör ut signalerna, då står man där med en tjutande bil? Importera mera! |
|
|
Hmm, man kan ju alltid låsa bilen med nyckeln. Men då kommer inte larmet att aktiveras. Något att tänka på under tiden bilen står avställd och nyckeln blir utan laddning en längre tid (denna laddas ju via generatorn under färd). /D |
|
|
hehe klart att larmet ska gå om du låser upp bilen med nyckeln, den slutar tjuta när du startar bilen eller hur så... och omvänd när du slår av motor och låser bilen då startas larmet efter cca 30sec. SÅ ska det vara (iaf på min bil) MVH |
|
|
dominik: "nyckeln laddas av generatorn", hur går det till? Visst är det ett kvicksilverbatteri som sitter i nyckeln som man byter när det är slut.... NickeHerman: Har du provat att initiera om nyckeln? Omkodning är bara för startspärren. mvh HB |
|
|
commander crill>>>>Klart att batteriet i nyckeln kan ta slut om man inte använder bilen en längre tid (tex under avställning). Batteriet i nyckeln laddas ju upp automatiskt under färd, se standardutrustningslistan för nya BMW-bilar på www.bmw.se. /D |
|
| Larmet ska inte gå igång om du låser upp med nyckeln. | |
|
NedimB: Nej, larmet stängs inte av när man startar motorn! Nä, jag får nog kolla med verkstan! Importera mera! |
|
|
Före 9/99 är det vanligt batteri i nyckeln, efter det (alltså årsmodell 00) är det uppladdningsbart som laddas induktivt när nyckeln sitter i tändningslåset. Man måste därför använda alla nycklarna regelbundet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
jag vet inte hur är det hos andra men på min bil funkar det så som jag beskrev i tidigare inlägg. det har hänt mig att jag glömde mina nycklar och så låste jag upp med den lila reservnyckeln (har den alltid i min plånbok) och då tjutade larmet fram till jag startade bilen! så är det . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.