|
|
|
|---|---|
|
Första september, vilket är nu på onsdag får jag tillbaks mitt körkort, betyder det att jag kan köra bil lagligt Tisdag 00:00? eller måste ja vänta till dagen efter då jag fått papper från posten att mitt körkort är framme? | |
|
Du får köra lagligt på tisdag 00:00, men om polisen tar dig så kan de bli gnälliga på att du inte har körkortet med dig och du för böta för det istället. Vad du kan göra är att ta med dig dokumentet där det står när du får tillbaka kortet. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| Varför har du så bråttom?! | |
|
Varför jag har bråttom? jo blir ju lite sugen på o sätta sig i bilen igen efter 6 månader :) |
|
|
Det är väl inte konstigt att man vill köra så fort det blir tillåtet? /Christofer |
|
| De e väl dumt att börja köra ett dygn för tidigt. Onsdag kl 00,00 skulle jag sätta mig bakom ratten ;) | |
| samma dag som min bror fick tillbaka kortet ringde han polisen och dom la in honom i något register så han bara skulle behöva legitimation tills dom utfärdat nytt kort. | |
|
Benjo> Om jag vore du skulle jag ringa till Länsstyrelsen och kolla med dom vad som gäller. |
|
|
När jag var av med lappen -99. Spärrtiden släpps vid ett visst datum men jag fick inte köra förrän jag hade det nya körkortet. Då iallafall fick man ansöka om att få tillbaks körkortet det kunde man göra när som helst så att det var klart när spärrtiden släppte. Men inte någonstans fick jag information om att jag skulle ansöka om att få tillbaks lappen det fick jag ta reda på själv. |
|
|
Förstår inte problemet. I natt klockan 00:00 är det den 1/9 och då är det bara att köra. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.