|
|
|
|---|---|
|
Nu vilar bmw turbon! Ställs av i morrn (2004-08-30) och backas in i mitt vintergarage. Har lite småpyssel att göra under vintern. Större elfläkt, byta alla oljor överallt samt oljefilter, samt en allmän polering under huven! eventuellt bygga om avgasystemet så det går ut bak istället för på sidan.. Så det låter lite mindre i coupen. inge döds avancerat =) Sen ska den besiktigas i januari/februari så den är körklar till våren/sommaren så det bara är att gasa när vädret ger med sig.. Det är ju som sagt helt underbart att susa fram i den bilen!! Respektingivande ljud från den galna bmw 6:an!! Får se hur länge man kan hålla fingrarna borta, men jag har gett mig fan på att den ska stå tills nästa vår/sommar :D | |
|
Du skulle filmet den lite, så du har noe å se på i vinter.. Og dele den med oss så klart :D :D |
|
| äsch på me spikdubben bara! | |
|
Varför inte köra på tills snön kommer? |
|
|
Ola-gut: Tar jag ut bilen igen så ska jag försöka få med det på film =) jimbooo: Inge farligt då =) _Jimmy_: Jag hinner nog få sug och backa ut bilen en eler två ggr innan snön faller, men planen är att den ska stå tills i vår. |
|
| Har du inga bilder på den, ska bygga motorn till min E-21:a i vinter om ekonomin tillåter ska den rulla ut med turbo snurra nästa sommar hoppas typ på 500hk men det visar sig nog. | |
|
Skulle vara roligt och veta lite om bilen, tex M20 eller M10?? Det är ju kul att det finns lite e21 med turbo och inte "bara" e30=)) Jag håller själv på att så sätta ihop en M20b23 med turbo, till min e21, hoppas på ca halva av bmwpatriks effektmål men det lär ju också visa sig=) ///Johan |
|
| Det är väl en m50 motor... tror nog det mesta är gjort, svetsat topp, oringat och allt det där, tror dock det är svarvade orginalkolvar. | |
| Nej, det är en M20 2,7 med Holset H1E Turbo,mega squirt osv. | |
|
hittade på en gammal info som bäckis skrev om denna bil/motor. M20B25 block och kolvar, M21 smidd vevaxel med 81mm slag= 2698cc, 130mm vevstakar, balanserad, viktjusterad, toppdeckat och o-ringat block, planad och portad topp, 300 graders turboslipad kamaxel, Megasquirt and spark styrsystem, MSD 7AL2 tänding och MSD blaster spole, 550cc spridare, nybyggt insug, Holset H1E turbo som är flowpreppad, EVO 6 IC. Allt i maskinen är nytt och alla rätta modifieringar är gjorda. Hade jag haft smidda kolvar och stakar så hade den varit lika som min gamla 700 hk M20 fast med VASSARE kamaxel. Lådan är en ZF låda då den är betydligt hållbarare och mer lättväxlad än Getrag. Bakvagnen är en ombyggd balk med M535 diffad klump, special drivaxlar i sviktstål, 535 knutar inre och yttre. Karossen är helt iordninggjord och nylackad BMW Stahlgrau metallic. Fälgarna är 15" åttitals rariteter, invändigt blev det Momo stolar och ratt samt pedaler. Autometer Laddtryck samt Lambdamätare. Avgasystemet ombyggt med avgastunnel och sidepipe. 3" Appeldämpare modell Slimebore. (Gott ljud!) Har redigerat denna text lite. Finns det nån som är sugen på denna bil? Så kan dom maila mig, för pris och mer info! ny Annons kommer upp på annonsbörsen i morrn. Säljer den pga att jag fick jobb idag och måste ha en pendlarbil rätt så omgående.. Den är mappad till 1.35bar. Av bäckis maila mig på för info. fredrik@box133.com Kan rulla ut den och knäppa lite nya fräsha bilder. Om vädret tillåter.. |
|
| rull den ut og film den du :) | |
|
Jadu, du är inte riktig du. Bilen är i alla fall en tio sekundersbil som med nya IC:n lär göra ca 210-212 i slutfart på 402 meter. Länk |
|
|
Bäckis: Dom säjjer det.. :/ Surt att man ska pendla.. =( vill ha en "hyffsad" pendlarbil.. E34.. 525 eller 535.. |
|
|
Fan, den bara står och sammlar damm :( Ingen som vill köpa? Beställde ni fläkten Bäckis? |
|
|
Har film på ett par repor från tullinge tidigare i somras.. Har dock ingenstans att lägga upp dom....ca 65 mb resp 40mb. Om det finns intresse så kanske nån kan hosta? ---- Länk |
|
|
Strypt: Maila mig dom på fredrik@box133.com Jag kan ta emot upp till 500mb där..... eller adda mig på ICQ 1685312 Så lägger jag upp dom på Box133.com |
|
|
Funkade inte att skicka så jag addade dig. Kan tillägga att filmerna är filmade med en vanlig digitalkamera (Sony W1) i blåst = lite skakiga ;-) dessutom inte redigerade eller komprimerade för 5 öre. ---- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.