AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.109

Öppna bilen med hjälp av mobilen!

ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Läste detta på Länk

How to unlock your car with your cellphone

Hold your (or anyone's) cell phone about a foot from your car door and have the other person at your home press the unlock button, holding it near the phone.

Your car will unlock. Saves someone from having to drive your keys to you. Distance is no object. You could be hundreds of miles away, and if you can reach someone who has the other "remote" for your car, you can unlock the doors or the trunk, or have the "horn" signal go off, or whatever.

låter som en Urban Legend, tråden känns inte helt seriös heller.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Visste ni om att om ni drar en nätstrumpa över er gamla CRT skärm så blir det en platt TFT skärm.... (Samma nivå så att säga...) :-)

Mvh
PeGe
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
JASÅ.... måste prova det där med strumpan.... då slipper jag ju lägga en massa onödiga pengar på TFT =)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Nätstrumpan fungerade!!! Nu har jag en TFT!!! :-)

Provade samma med TV'n och helt plötsligt hade jag en 42" plasma istället för gamla svart-vita 12" TV'n!!!

Skall prova med bilen och se om det blir en Enzo av den!!??! :-)

Om vi är lite allvarliga, vad skickar nyckeln ut för signaler?? Är det ljud eller radio??

/Caspar
Länk
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Larmsändaren skickar radio signaler på runt 443 MHz.
Om man då betänker att en GSM telefon sänder på 900/1800MHZ normalt och har en normal FM hantering av Audio(!) signaler genom mikrofonen på mellan ung 2-6KHz så får vi en liten differens på 442,994-442,998 MHz.... + att den endast ju som sagt tar emot AUDIO.

Ultraljudssändare slutade man använda på 70 talet då grannens hundar betedde sig lite konstigt när man bytte kanal och dom gick på om jag inte minns fel på ca 30-40KHz mao inte heller möjligt genom telefon :-)

Ja jag måste nog säga att detta var i alla fall för mig helgens bästa.... :-))))

Mvh
PeGe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
70 talet hade sina fördelar!! Jag tycker som sagt inte om hundar!! :-)

/Caspar
Länk
Caspar: gasar du upp bilen till 8000RPM på neutral så garanterar jag att granens hund blir skogstokig :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.