|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag står i funderingar på en 540ia -93, bilen har inte gått mer än ca 15000mil. Vad ska jag kolla upp speciellt? Finns det nåt enkelt sätt att se om det är rätt mätarställning? Är det några speciella fel man ska kolla upp noga? MVH Morgan. Länk | |
|
Automaten kostar flis att renovera, kolla att den växlar mjukt och inte "slirar" mycket både när den är kall o varm. Se till att du får se på när bilen gör en riktig kallstart, avgaserna ska då vara nästan "rykfria" (är det kallt utomhus går det inte att se), avgasvärden på senaste besiktningarna. AC o bromsar är inte heller gratis... =) Mvh |
|
|
Ok, det är alltså inga riktiga E34 540 specialfel som man skall uppmärksamma? Bara allmänt kolla noga. MVH Morgan. Länk |
|
|
Hej! Bland de viktigaste checkpunkterna tycker jag är dessa oljepumpsbultar som tenderar att lossna på många.... "Insugsmembran"(vet ej det exakta namnet) brukar spricka relativt lätt.. Kolla sök inlägg...Finns säkert allt o mer därtill som du behöver veta innan ev köp. Lycka till! Mvh Janne. |
|
| Tung bil = bromsar, bussningar, länkarmar. | |
|
Hej . man kan kolla det som tidigare skrivit om , men kolla även el system ( skick ) ifall klipp å klistra nisse varit framme och kapat här å där för att få in stereo m,m .. kan bli dyrt och minst sagt jobbigt att fixa även för den kunnige .. kolla läckage från motor å växellåda , kan bli dyrt att fixa .. och mest troligt jobbigt om man ska fixa det själv . kolla ac´n skick funktion - fyllnad .. provtryck .. ifall den läker .. Lindis .. |
|
| oljepumpen som sagt | |
|
ägen en 540ia och jag är helnöjd. det du ska kolla är ac:n och oljepumpens bultar. jag fick renovera min ac för 2 mån sen. kostade 7000kr, sånt som händer. men är den i fint skick och skött så gör du ett bra köp! //norda |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.