|
|
|
|---|---|
|
Tänkte hänga på fläkt på m5:an under vintern om det inte är för dyrt & svårt. Tänkte Jag skulle ha en liten snurra & ladda C:a 0,4-0,5 Måste jag byta tändning,sprut,kolvar?????? Tryckrör,grenrör kan jag bygga själv. | |
|
Det är inga problem med kolvar tändning och sprut. Det är bara grymt trångt |
|
| Behövs inte ens kompen sänkas? | |
|
inte om du bara ska ladda 0.4 Svarva av squishytan eller va det kallas(om nu S38 kolvarna har det). så får du lite lägre komp. vet ej vad det hamnar på. men du borde iaf kunna ladda upp mot 1 bar om inte mer. å då får du några häst. men för att ladda så mycket behöver du byta rätt mycket saker. Inte innuti motorn, men styrsystem som hänger med. stora wastegates som kostar. stor turbo. spridare, med mera! |
|
|
Ok! Det lär ju bli billagare å bygga själv än å köpa ett turbokitt iallafall ,,kostar 34 000 till min........ Tack för hjälpen // Mpower |
|
| Köp inget turbokitt. Köp lösa delar så kommer du billigare undan!. En polare håller på och turbokonverterar 2 stycken M5or as we speak.. Vill du ha hans mail? | |
|
A det kan va bra å ha ifall jag för för mig å bygga framöver,,, Skulle va jävligt coolt om man lyckades |
|
| b000st@hotmail.com hans MSN. vet ej om han kollar mail! | |
|
"mpower" ja ha tänkt hänga på en snurra i min men ja ha vell tänk preppa motorn först....man vill ju det ska hålla å funka bra hur mycket ha du tänkt lägga ut???sen håller ja me "fredde535" för ja hadde ju tänkt köpa ett turbokitt men det e nog bättre å köpa lösa delar dom ja har pratat me säjer att man får bättre grejer å det blir billigare.ja tror ändå att org grejerna håller för 0.4 0.5 men ja skulle sänka kompet bara för säkerhets skull...fredde535 (squishspalt) i toppen menar du?? mvh pezen Länk |
|
|
MPower: Tänk om, du kan inte tro att du kan turbokonvertera en M5 för under 34000:- Till att börja med är kolvarna inte vidare bra, Bonje Larsson här på forumet körde med M5 3,6 kolvar i sin S14 och de höll ej för honom och då körde han motorn i bromsbänk. Svarvade M5 kolvar är naturligt ännu klenare. Allt kostar mer än man tror tyvärr. En enklare kalkyl resulterar i ca 50 000:- för ett snikbygge om man har schyssta kontakter och kan fixa mycket själv. Det största problemet på en M5 3,6 är att få plats med turbo och ett grenrör som ska vara vettigt. Motorn ligger otroligt mycket ner mot innerskärmen och du bör nästan vinkla om motorn om du ska ha plats för turbo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.