|
|
|
|---|---|
jannebmw |
hej min bensintank läcker vid påfyllningsröret !(325ixt) min fråga är då är påfyllningsröret en seperat del i gummi eller sitter den ihop med tanken så att man måste byta hela skiten? detta händer endast när jag tankar eller har tankat fullt o svänger |
|
hej, jag bytte tank på min 89á. beror ju lite på var din läcker,men på min satt det metallrör,från tanklock ner till tanken,men tank och påfyllnadsrör är ihopkopplat med slang.min hade rostat runt själva "ingångsröret" på tanken, så jag satte dit en ny tank istället för att försöka laga. |
|
|
Jag vet exakt vad som har hänt med din tank, hade samma problem i 1.5 åt trodde jag hade hål, saken är den att du har kört på nåt underifrån o då har bensinmätaren tagit en smäll och rest sig upp så nu finns det läckage uppifrån, du måste ta bort baksäten ta ut bensinmätaren och med en träbit banka ut bucklan, sen så är det bara skruva fast bensinmätaren och se till att det är tätt! Lycka till! |
|
@BeeMWe |
E30s brukar rosta just i fästet där påfyllningsslangen sitter. Slangen är av gummi, prova byt den innan du ger dig in på något... 325:a E30: Var detta något man märkte på bensinmätaren, betedde den sig konstigt? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.