|
|
|
|---|---|
|
Hej. Håller på med att startproblem på 325an och ska testa o köpa ny strybox till insprutet. Mitt nummer slutar på 152 o de som sålt med nummer 152 har boxen tillhört en 320! Funkar det att köra så eller har jag fel box i min? Varför välja något annat när man kan åka BMW!! | |
|
Boxen till 325 87-88 slutar på 164 Boxen till 88-90 (M20) slutar på 173 Så du har säkerligen fel box. Däremot kan motorn säkert gå om elektroniken tillhör samma "familj". Tex om din bil skall ha -164 och du har -152 som passar till 320 87-88. Däremot skulle inte jag köra med en box till en mindre motor på min bil även om motorn skulle gå. Möjligen får den för litet bränsle då och det är ju inte så bra om du kör hårt. Boxen till min 3.0S med insprutning är samma till både 2,8 och 3 litersmotorer. Boxen till 3,3 liter har dock ett annat nummer men min 3,0-litersmotor går utan vidare med den boxen också. Per L |
|
|
Oki, Då ska jag altså ha en box med slutnummer 153 då eller? Det e de som jag har sett flest att sälja. Hmm då kanske det blir värre snurr i pärlan! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Men kollar man på denna annons så blir man ju snurrig i ditt fall: Länk Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Här kan du själv läsa dig till det jag skrev här ovan. Länk Per L |
|
|
M_persson: har en styrbox till 325 -87 om du är intresserad ? Länk |
|
|
niklas g: Vad har du för nummer på den boxen? Kan BMW få fram vad jag ska ha för box i min bil? Jag tycker att de borde få fram det. Annars får jag köpa en 152a o en 153a! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
har 2 eller 3 st styrboxar tror jag, jag ska skriva upp nummret på alla, så återkommer jag ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.