|
|
|
|---|---|
dumdum |
Jag har precis fått tag på en 318 e36 som är i väldigt bra skick, dock så är utrustningsnivån lika med standard, alltså inget lullull. Vad är rimligt att ge för den här bilen, vill dock inte skambjuda. Det är en 93:a som 19100 mil, finns lite rost i en skärmkant. Tacksam för all hjälp! ------------------ DumDumRacing ------------------ |
|
Du får gärna skriva lite mer ingående om bilens allmänna skick, inredning, lack o.s.v. Import? S-bok? Men jag skulle tycka 30 - 40 k. Länk |
|
dumdum |
Komplett servicebok, sv-såld, Inredningen är i toppskick, finns inte en fläck, har synat bilen väldigt noga. Bilen känns väldigt bra när man kör den, men fick dock fel information, det är en 316. Men detta gynnar bara min plånbok vad gäller ägandet ;) Lacken är som ny, men det finns rost i höger bakskärm samt lite på nederdelen av förardörren. Han säljer bilen då han inte har behov av 2 bilar. ------------------ DumDumRacing ------------------ |
|
Låter som ett normalt skick för en 93:a E36. En 93:a 316 med utrustningen du beskriver bör du inte betala mer än 30-33kkr idag. Jag hade nog letat upp en -94 eller senare för motorn är mycket mer driftsäker pga kamkedja istället för kamrem (som väl skall bytas var 4000:e mil). mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
dumdum |
Jag har nu köpt bilen. Visserligen känner jag ägaren lite halvt och fick bilen för 24 000kr. :) Med tanke på all dokumentation som fanns om bilen osv anser jag detta som ett riktigt klipp! Motor och drivlina är som en dröm! Känns som nytt! Nu kommer jag till nästa bekymmer, var försäkrar jag bilen billigast? ------------------ DumDumRacing ------------------ |
| Ring runt och fråga kan skilja extremt från fall till fall!! men om din ålder stämmer som i profilen så blir det nog inte billigt. Lär inte kosta skjortan heller men tanke på att det är en 316 =) | |
dumdum |
21 000 kr kostar det för mig.. :( låter som att farsan får gå in... ;) |
| Sök också efter en länk som heter "Bilen på farsan här har ni domen" tror den hette så kan vara läsvärt | |
dumdum |
Jo men i den försäkringen så "väljer man till" att "någon under 25 år nyttjar bilen" Blir lite dyrare men det funkar? Har funkat för en del polare.. Även när dom varit med i en olycka.. |
|
Fungerar nog bara om man bor hemma hos föräldern som står som försäkringstagare! Bor man i eget hushåll, är risken stor att försäkringsbolaget kommer vägra utbetalningar om man inte kan bevisa att bilen ägs och nyttjas av försäkringstagaren i normalfallet. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Försäkringen låter dyr tycket jag, ring runt om du inte redan gjort det. Någon gång måste du börja försäkra din bil själv och bygga upp lite bonus. Tror denna bil är ganska lämplig att försäkra själv. |
|
|
gaaah... 21.000 ska du INTE betala... pricerunner.se kan hjälpa dig att hitta den billigaste försäkringen.. Jag är 23 år.. bor i umeå mitt i stan.. en 318is 93 skulle kosta 5600:- halvförsäkring.. det var hos salusansvar.. dom är billiga..du kan även gå med i motormännens nykterhetsförbund som support medlem.. kostar nån hundring per år.. men du kan tjäna ungefär 1000:- på försäkringen.. och ja.. du får dricka sprit änd¨å :-) |
|
dumdum |
Jo jag bor hemma ca 1 år till är det beräknat till.. Lite mera info om det där nykteristmedlemskapet? Vad har de för policy om man får dricka ändå? Nåt som don't drink and drive? Måste säga de att dom som kör onyktra borde hängas i pungen på torget.. 5600 var ju inte så farligt.. Men då har du haft egna försäkringar ett tag? Detta blir min första egna isf.. Antagligen därav priset, men för varje skadefritt år man kör så sjunker väl premien en viss %? |
| har haft en folkabuss ett år innan det.. du blir support medlem.. innebär inget alls.. | |
dumdum |
ok.. Har nu tecknat försäkring.. Betalar 300:- månaden.. |
Mangep |
Aktsam är mycket billigare än salusansvar |
| AKtsam.. måste man inte vara 24 eller 25 hos dom?? | |
| 300 i månaden är ju helt OK | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.