|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,jag undrar hur många liter olja det skall vara i min växellåda,det är en automat,som sitter i en 325a...e30. När jag söker på Länk så står det 3 liter,men kan det stämma,är det inte lite lite ? kanske ngn annan som har en automat som vet eller bara kan bekräfta ? mvh tobbe | |
|
i min manuela fyller jag på tills de inte går i mer!! fungera hur bra som hälst!! Min M3: Länk |
|
| okej,men grejjen e den att jag skall hälla i omega 917 så jag må¨ste veta hur många % sånt skit man skall ha i | |
| ingen som vet ? | |
|
4-steg automat: mellan 7-8 liter olja beroende på om det är körprogram eller ej! ///Magnus |
|
|
okej....fan va skummt att det står 3 liter på länken,det var det jag vart lite fundersam över....hmm...4steg,menar du då,1,2,3 driven eller ? för det är det det är. mvh |
|
| 3 liter får du ut vid oljetappning. Totalt med momentomvandlare rymmer en 4HP22-låda 7.5 liter. | |
|
okej...så att om jag skall hälla i omega 913@3procent så skall jag då hälla i 3cl eller ? m,vh |
|
|
Ja, 4-stegs är det du har, men har du körprogram rymmer lådan ytterligare 1 liter! Dom 3 literna är som sagt vid oljebyte, och är endast trågets volym! 7,5*3%= 0.22 liter 8,5*3%= 0,25 liter ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.