|
|
|
|---|---|
| Funderade på olika tider bilar får på 0-100. Har själv en automatare, och den kan man slå över till sport-läge. Är officiella tider på automatare gjorda i sport-läget eller i normal-läget? Om inte, hur stor skillnad tror ni det gör på tiden? | |
|
Sport läge är den snabbaste. Skilllanden beror givetvis på växellåda, bil och vilken motor man har... |
|
| Jo att sport-läget är snabbast säger sig själv, men är tiderna som anges om olika modeller tagna i det läget? Jag har en 540IA, tycker det är rätt stot skillnad i de olika lägena då den reagerar mycket snabbare och varvar mycket högre. | |
|
Jag tror inte att det skiljer något, för när man trampar pedalen i botten varvar motorn till maxvarv oavsett vilken inställning man har! Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
BarablåBMW Den stora skillnaden mellan ekonomi och sportläget är att motorn svara snabbare på gaspådrag och var´var ut mer i sportläget. Om den skillnaden märks verkligen Bmw är rätt okey!! |
|
|
BarablåBMW Den stora skillnaden mellan ekonomi och sportläget är att motorn svara snabbare på gaspådrag och var´var ut mer i sportläget. Om den skillnaden märks verkligen Bmw är rätt okey!! |
|
|
Min varvar då inte fullt ut på "normal"-läget. Jädrans skillnad mot sport... __________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Givetvis är angivna tider satta med sportläget aktiverat. De vill ju ha så bra siffror som möjligt. 200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet. |
|
| På min bil (Jaguar) är den stora skillnaden mellan normal och sport att växlarna läggs i med visst slir från momentomvandlaren vid läge normal, medan sportläget slår i växlarna hårdare. Detta borde göra att bilen accar snabbare i läget sport. Motorn varvar till rödmarkering oavsett läge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.