AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
868

Tider 0-100 på automatare

Ba
39
Baffer
540iA -94
Funderade på olika tider bilar får på 0-100. Har själv en automatare, och den kan man slå över till sport-läge. Är officiella tider på automatare gjorda i sport-läget eller i normal-läget? Om inte, hur stor skillnad tror ni det gör på tiden?
Sport läge är den snabbaste.
Skilllanden beror givetvis på växellåda, bil och vilken motor man har...
Ba
39
Baffer
540iA -94
Jo att sport-läget är snabbast säger sig själv, men är tiderna som anges om olika modeller tagna i det läget? Jag har en 540IA, tycker det är rätt stot skillnad i de olika lägena då den reagerar mycket snabbare och varvar mycket högre.
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Jag tror inte att det skiljer något, för när man trampar pedalen i botten varvar motorn till maxvarv oavsett vilken inställning man har!

Vixit, dum vixit, laetus
BarablåBMW

Den stora skillnaden mellan ekonomi och sportläget är att motorn svara snabbare på gaspådrag och var´var ut mer i sportläget. Om den skillnaden märks verkligen

Bmw är rätt okey!!
BarablåBMW

Den stora skillnaden mellan ekonomi och sportläget är att motorn svara snabbare på gaspådrag och var´var ut mer i sportläget. Om den skillnaden märks verkligen

Bmw är rätt okey!!
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Min varvar då inte fullt ut på "normal"-läget. Jädrans skillnad mot sport...

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Jo
744
Jonhny
745 -85
Givetvis är angivna tider satta med sportläget aktiverat. De vill ju ha så bra siffror som möjligt.

200 på bakhjulen e fler än 400 på forumet.
På min bil (Jaguar) är den stora skillnaden mellan normal och sport att växlarna läggs i med visst slir från momentomvandlaren vid läge normal, medan sportläget slår i växlarna hårdare. Detta borde göra att bilen accar snabbare i läget sport. Motorn varvar till rödmarkering oavsett läge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.