|
|
|
|---|---|
|
Någon som på ungefär vet hur mycket försäkringen skulle va på en M3cab E46. Är 50år gammal bor i villa o har full bonus. | |
|
Du är 18 år i profilen, skenförsäkring? ;) Hursomhelst så går det inte att ge dig en premie med de uppgiifterna du har lämnat. Surfa in på bolagens hemsidor så kan du få priser online. |
|
bmw alpina b3 |
skulle tro minst 10k |
| Jag vet att jag är 18år gammal men den ska stå på min farsa | |
| Skulle gissa på 15´ för din farsa och en bit över 30´ för dig själv. Hur som helst skulle jag fundera en extra gång innan jag skenförsäkrar. Kan bli dyrt om det händer något. Försäkringsbolagen är duktiga på att hitta anledningar / frågetecken när dom väl ska betala. Med andra ord kan du stå där med kvaddad bil och 0:- i ersättning. | |
| varför det?! Varför skulle dom inte vilja betala om ägaren och försäkringen står på nån annan?! Spelar väl ingen roll om Pappan eller M_Ballz krockar med bilen?? Om inte försäkringen säger att bara pappan får köra bilen! Jag har då aldrig hört nångång att nån blivit utan pengar för bilen för att nån annan står som försäkringtagare!! | |
|
Läs den här tråden: Länk Det händer dagligen att folk blir nekade ersättning p.g.a. de skenförsäkrar, har även varit uppe i tvprogrammet plus. Kort sagt så har pappan inget ekonomiskt intresse i bilen om det är sonen som har köpt den och därmed så gäller inte försäkringen. |
|
|
Då har du inte hört tillräckligt. Om du försäkrar din bil på annan än dig själv så RISKERAR du att bli utan ersättning. Om du sedan väljer att chansa, skenförsäkra och säga att du "kört pappas bil" är ditt val. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.