AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.312

Taxi utrustad bil

Är det några problem med att importera en taxiutrustad bil från tyskland, det har väl ingen betydelse när man ska regga in den här??
Det bör det väl inte vara. Tänk bara på att dom brukar ha rullat en himla massa mil. 15000 mil om året får man nog räkna.

Sköts dom bara ordentligt så brukar dom hålla rätt bra.
Lådan är väl den som först ryker på taxibilar.

Men har inte tyskarna den här hiskeliga gula färgen på sina taxis?

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Tyska taxi bilar finns i de flesta färger dom drar bara bort folien så kan det vara diverse färger under ,och då är lacken oftast fin så kolla noga så ni inte köper en gammal taxi. finns taxi i alla möjliga fabrikat.
Är det verkligen folie på deras taxi, eller är det en myt? När jag var där i somras kollade jag närmare på flera taxibilar som var i trafik som hade skador på lacken. Nog såg det ut som orginalfärg på skadorna. Hade det varit folie tycker jag det borde ha synts. (heter det synts, är inte helt nykter just nu-:)
Jo jäklar, kollade lite på goggle om folie och taxi, verkar som att det är folie, iallafall på en del bilar kanske....
Har jag aldrig tänkt på att dom kör med folie, smart val för dom borde vara tämligen svårsålda i den färgen även i Tyskland....

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Jag läste någonstans att det är myndigheterna som kräver att de är den fula beiga färgen och att de inte heller får gå som privatbil i den färgen när den är klar som taxi.
Scheckheft
Hej
Sedan årsskiftet får varje Bundesland själv bestämma över vilken färg en taxibil får ha. Den som älskar att läsa byråkrattyska kan fördjupa sig här:
Länk
Mig veterligen är det bara Portugal och Tyskland som har/har haft lag om enhetlig taxifärg. I Tyskland var/är färgen elfenbensvit. Folie har funnits i många år. Lättare att sälja bilen i en annan färg än elfenbensvit... . Däremot har jag aldrig hört talas om att en elfenbensvit bil inte får gå som privatbil. Källa till detta påstående tack.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.