AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.221

NYBLIVEN FÖRSTABIL BMW-ÄGARE SÖKER HJÄLP (Stockholm)

bole
Hej, jag är en nybliven ung 26årig BMW ägare, som köpt sin första bmw även som förstabil . Det är en 323-a från 1998 ganska välbevarad, gått lite osv. För att få djupare insikt i hur bilen fungerar och även själv kunna utföra vissa enklare åtgärder så undrar jag om det finns någon kunnig här som kan vägleda en. Jag jobbar som IT-konsult och har nyligen flyttat till Stockholm så för den hjälpen jag får med bilen kan jag hjälpa tillbaka med något som rör datorer(även reparation).

Svara gärna
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Jag skulle nog råda dig att köpa en rephandbok, däri finns info om hur man utför service och underhåll, reparationer mm. Det står också vilka verktyg man behöver. Här är länkar till 2 sådana böcker: Länk Länk

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
bole
Tack för ditt svar Ferenc. Jag tror dock mer på den praktiska biten.

Annars är man inte lika duktig så får man väl utbyta tjänster tex mellan mig som kan mkt om datorer mellan nån mekaniker som kan mkt om bmw.

Boken planerar jag att köpa ändå det skadar aldrig.

Det är alltid kul att veta mycket om saker man använder ofta.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Annars så finns all hjälp direkt här på forumet. Stöter du på något problem så är det bara att fråga. Brukar inte ta många minuter att få svar på en fråga. Ett bra tips är att använda sökfunktionen på forumet innan du ger dig på att skruva.

///Jesper

BMWCS #5494
bole
Javisst Jesper,

som sagt det har jag planerat. Tanken är att man kanske skulle kunna utbyta tjänster.