|
|
|
|---|---|
|
Hej hej. Det är så att jag har en klasskompis som köpte sig en 320i -96 för 39000, billigt!! Hum, hur ska jag formulera denna frågan? Jag prövar. Vad kan det vara för fel på den eftersom den var så billig? Sen när jag gick ut och kolla på den, så frågade jag självklart hur han tyckte att den gick (eftersom jag hade fått honom att sälja Mercan och köpa BMW). Då säger han: "Jo den går att bra...för att vara en fyra" Va! utbrister jag det är väl en sex cylindrig iallafall? Men han stod fast vid att det var en fyra. Okej. Vem av oss har rätt? Har BMW byggt en 2liters 4 eller vad pågår här? | |
|
Sen 1983 har alla BMW 320 sex cylindrar...(undantaget 320is, men det hör inte hit) / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
som M3 Frazze skriver så har alla 320 från och med -83 6:or, E21 320 har fyra. MVH Johan K |
|
TobbeBMW |
Han har blivit pålurad en 316 el 318 med "320" märket klistrat på bakluckan :-) Det hörs ju klart o tydligt om det sitter en sexa under huven, klart annan gång än med en "liten" 4:a. |
|
320 finns även som 4-cyl dock Diesel och de kom inte förens 2000 skulle jag tro. ------ Länk Länk |
|
| Ehm..öppna motorhuven å se efter? :) | |
| Sikkan: Har gjort det. Det är en fyra under huven. | |
|
bmw_erik: Ta hans reg nr, gå till Länk och kika under självbetjäning. knappa där in hans reg nr och vips får du veta vad de är för en bil. Vi kan iaf vara överens om att det inte är en 320. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Låter spännande det här :) Håll oss uppdaterade... |
|
|
Har kollat upp det nu och det visade sig vara en 316!!! Bilhandlaren sa att det var en 320 när han köpte den men visst fan är det en 316, roligt! |
|
|
För att undvika framtida missförstånd så kommer nästa generation av BMW 320i (E90-karossen som lanseras i vår) återigen ha en fyrcylindrig motor på 2,0 liter och 150 hkr, ungefär samma motor som idag sitter i 318i (förvirringen är total :)) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Trist för din kompis, men samtidigt ett ganska solklart fall där han borde kunna få pengar tillbaka eller häva köpet! Var det ingen av dem som kollade reg.beviset??? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
fasen vad taskigt...jag skulle bli svinförbannad... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.