AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
592

320i touring -96?

Hejsan!

Jag har spannat in en 320i touring 96a..
men lär sälja in andra bil först å ja hoppas den finns kvar tills dess..

men anledningen till att ja skriver är väll många.. m,en tex så sa en polare att 96 släpptes de inte ens nåra 320i touring påstog han.. såå?

å nnå som vet va de är för hästar i en sån? å vad går de å göra för å få lite mer?

är de en bil nån skulle rekomendera att köpa lr är de bara skräp? den har gått över 20 tusen.. å han säljer den för 50..

kan inte så mycke om bilar..

finns den nån annan bil annars för samma pengar som ni skulle kunna rekommendera?

MvH memil
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Finns viss anledning att se upp. Stor risk att det är en importerad bil och då finns t ex risk för att vägmätarställningen inte är korrekt. Inbillar mig också att en bil som gått i tyskland har gått hårdare än en svensksåld.
3-serie touring kom nånstans i skarven mellan -96 och -97 tror jag. Fanns tidigare i tyskland, därav mistänksamheten ovan.

320i har en rak 6:a på 150hk. enklaste sättet att krydda lite är väl att byta avgassystem, luftfilter och chiptrimma. Då ger den gissningsvis 175-180hk

Skulle passa mig om jag var du. Verkar väl billig. Om man inte kan så mycket blir det ofta billigare i längden att köpa en dyrare bil. En välskött BMW är annars ett bra köp. Skulle nog inrikta mig på en 318i i den prisklassen
ok.. mm men om jag ska åka å kolla på nån bil så tar jag ju med min bror som har ägt mer bilar än hans ålder.. annars min kusin som har som jobb nästan åka å hämta bilar i tyskland å sälja här hemma..

men har annars börjat kolla in 325i.. är de en bra bil annars? 190 hk?

lr är de oxå oftast skräp?
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Sunt att ta med nån som kan lite.

325i har 192 hk. Alla BMW är bra bilar. Frågan är bara hur de körs och sköts. Det finns alltid en större risk att en motorstarkare version är hårdare körd än en klenare variant. Det där brukar man känna när man kör bilen. Om inte du kan bedöma det, lär dina kunnigare bekanta göra det.
TobbeBMW
Påståendet att bilar körs hårdare i Tysland ställer jag mej tveksam till, Iaf när det gäller BMW.

En BMW ÄR en tysk bil och byggd för Autobahn, märker ni inte det när ni kör runt i sverige med era??
Personligen så har jag svårt att ligga under 130 med bilen då det inter verkar gå mer än 90.

Sedan så är vägarna i många fall mkt bättre än dom svenska nere i Tyskland, alltså inte så mkt slitage på dämpare/fjädrar m.m.

Den enda nackdelen är alla dessa skruvade bilar, en svensk bil går kanske 1500 mil om året medan en i Tyskland kanske går 3000+ mil per år.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Det är självklart för mig att en bil som alltsomoftast körs i 150-160 eller mer slits hårdare än en som körs i 120-130. Oavsett vad den är byggd för.
om man söker på 325i här så hittar man en silver färgad som kostar uhmm 51 tror ja.. kan de va nån seriös lr är de nått sönder kört tror ni.. för de är väll den snyggaste jag hittat till rätt pris å som hade minst mil..
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Jättesvårt att säga utan att se bilen på riktigt. Verkar rätt ok, fast jag hade inte köpt den. Påpekar återigen det jag skrev ovan att motorstarka bilar ofta är hårdkörda. Inte alla, men risken är större. Fast det där märker du när/om du åker och tittar på bilen
joo.. men jag kollar vidare än efter bilar.. kollat på några 525i.. men de är väll kanske samma sak där? ska ringa min bror sen å höra va han tycker..

nu va föresten den dära touringen borta så den är väll såld nu.. då va de bara leta vidare da.. alal har jo bott i sina bilar å åkt över 20 tusen mil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.