|
|
|
|---|---|
|
tycker ni det är dumt att köpa en 320 e36 som har rullat 20000 milär bilen slut då? | |
|
Är bilen välservad och det är ett bra pris på den så håller den många härliga mil till. Givitvis så får man räkna med att byta en del slit detaljer på en bil som har rullat så pass långt. Min brors 328 -96 har rullat 28000 mil nu och går kanon,man kan inte tro att den rullat så långt när man sätter sig i den. "Riktiga män luktar diesel" |
|
| Kolla så att växellåda och topplock är kuranta. På en sämre skött bil börjar de prylarna ge sig vid ungefär det miltalet. Dyrt att laga. | |
|
min e36:a har i dagsläget gått 19586 mil, varav jag har kört 1000 av dom...bilen känns nästan som ny! enda felet som syns på den är att ratten och knoppen är rätt så slitna, sprickor i ratten och inte så snygg :( förarsätet är slitet i bästa e30stil också, men annars så är det inga fel på inredningen! maskinellt sett går den perfekt också, enda störande momentet är att generatorn börjar föra lite svaga ljud ifrån sig, funktionen är dock perfekt så jag låter det vara tills det börjar krångla :) det som man kan önska sig är nya fjädrar och dämpare, det är världens bästa väghållning efter 19600 mil, inte ens med M sportchassi som bilen har :) sen har jag lackat om fronten (huv,skärmar) och ena bakskärmen på grund av stenskott och rost, dock är där lite smårepor lite överallt på dom andra delarna på bilen :( maskintvättrepor från dom tyska ägarna på bakluckan, annars inget speciellt. Har bytt oljan,spindellederna,gjort en hjulinställning samt microfilterna,spindellederna var den enda anmärkningen på besiktningen för övrigt, vilket är trevligt, alla avgasvärden perfekta! kolla runt lite i motorrummet för 2 veckor sen...oljan har samma fina färg som när jag hällde i den, tändstiften har precis rätt färg på sig, känns riktigt bra :) så jag säger som M. Nilsson, är bilen bara bra servad och underhållen så är 20.000 mil inga problem, dock får man ju räkna med lite slitdelsbyte MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.