|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Fyra av fem skiftnycklar i Haynes reparationshandbok klarar jag. Ger en ganska bra bild tror jag =) |
|
Kan i princip ingenting, men vill gärna lära mig. Problemen är bara 1. Tid 2. Plats att vara på 3. Verktyg att arbeta med 4. Det som händer om jag inte lyckas slutföra jobbet och behöver bilen... Bor i stad och har bilen i ett garage. Känner ingen i omgivningen som kan hjälpa till heller. |
|
|
MickeBoy: Håller med. Iof så går 1,2,3 att ordna med lite vilja men 4:an stoppar mig mest. När man väl börjat riva inser man att x grejor fattas.När bilen står på pallbockar så är det ett jäkla bök att ta sig till affären etc att fixa delarna. Skulle haft en andra bil eller nåt sånt. Men sugen är man, särskilt nu när man har en bil som är mekvänligare än tidigare bil. /R |
|
|
super-dan: du skriver det själv "Men jag har sett otaliga grabbar som utbildar sig till fordonsmekaniker lyckas med att dra sönder bultskallar, åstadkomma gängsallad, montera hjulen med fel rullriktning mm." -och dessa hamnar sedan på verkstäder? hur bra blir den servicen? Alldeles riktigt det där med erfarenhet men tyvärr börjar erfarna gubbar ersättas på verkstäder med nya dumskallar... ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.