|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
har gjort motorbyte, kopplingsbyte, växellåda, bakaxlar, hjullager, topplockspackning diverse bussningar, slip innan lackering, ja det mesta utom el för det verkligen hatar jag =] Förutom stereo och enklare arbeten. Kan nog min E30 utantill i stort sätt.. |
|
| har väl gjort det mesta tagit sönder det mesta och lärt mig det mesta | |
|
Gör allt själv. Förutom bakvagnsbussningar och framvagnsinställning. Det jag saknar i garaget nu är en verkstadspress och en motorlyft. Börjar tröttna på att ta ut motorn under bilen. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jag gör ungefär lika mycket som Tretretti... / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Jag är en mycket duktig mekaniker......... teoretiskt sett. :D Tycker själv att jag kan en del om bilar i allmänhet och BMW i synnerhet, men är alldeles för feg för att själv ge mig på att skruva. Jag tyckte att jag var jätteduktig som lyckades montera nummerskylthållare både bak och fram... Oljebyte är en annan bragd jag lyckats med. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Tycker nog att mina mek kunskaper är skapliga. lagade bilar (audi/vw) hela dagarna innan jag bytte och blev kundmottagare inom samma koncern... nu är det mest privata renoveringar som är på tapeten |
|
| jag är rätt så bra på det om jag får säga det själv :) | |
|
Mecka, vad är det? =))) Kör nog hellre än meckar |
|
| Mycket lätt hobbymeck... men med ett garage hade jag skruvat och lärt mig mer för skojjs skull än för att de behövs för jag har inte haft mycke problem med min BMW... | |
| Har väl gjort det mesta, motorbyte, renovering, plåtjobb, elektrisk felsökning. Är väl mest självlärd. Har haft det bra med garage med lyft, men nu är jag garagelös..... :( | |
|
skulle tappa ur lite motorolja igår i farsans smörjgrop.motorn var fortfarande varm men jag tänkte att det går bra om jag har handskar på mig.så mycke olja(4-5 dl)som jag skulle tappa ur fick jag på mig.oljan var så het att jag fick panik och slet av allt utom kalsongerna. ungefär så bra är jag på att mecka |
|
|
Går tredje året på mekskola va de nu ger..så sånt som bussningar bromsar göra enga bromsrör är inga större problem..nyligen bytt vxllåda, styrväxel, koppling, bromskivor, fjädrar runt om, o bakaxeln är på väg med posten....på egen bil..allt detta under ca 50mil..:) E21Jerry |
|
| Är det verkligen bara runt 20personer i det här forumet som har någon erfarenhet av riktiga meck? Resten bara fyller på spolarvätska o tutar o kör. | |
|
Okej Mr_Fatise: fyller väl i listan jag oxå då...... Jobbat som bilmek i 6 år och haft egen Bilverkstad efter det, skruvat med bilar sen man var 15 år, så ett o annat har man väl lärt sig.......)) Gillar BMW bäst, dom är roligast att meka med, konstigt nog!!!, man är väl lite partisk kanske.....hmm)))))) ///Magnus |
|
| E21-Racing:Hur gammal var du då du ägde din första bil bmw 1602 som var från 1973 om du är 28år idag? | |
bole |
Kan ej mecka... men ska ge mitt bästa att lära mig :) Iofs är jag rätt hype på datorer så man kan väl utbyta tjänster |
|
Klarar det mesta, tror jag. Plockade ner en Mustang en gång i molekyler. Den funkade bra i 14.000 någorlunda hårda mil trots 351CL, egentillverkade headers och egenrenoverad bakaxel. Den gick även några mil med 4-link upphängning bak. Datoriserade styrsystem gör mig inte heller nervös däremot gillar jag inte plåtjobb. There`s no substitute for cubic-inches -Hasse K- |
|
| Klarar av det mesta inget jobb är omöjligt som tex byta till vinterdäck,byta torkarblad samt tanka bilen.Nä jag är totalt oduglig som mekaniker som tur är finns det folk som lever på att skruva i bilar. | |
| Mustangen: "trots 351CL" ?? Jag körde själv Mach1-69 med 351 Cleveland och under dom 11år jag hade den så krökte jag en(!) stötstång...pga övervarv...annars var det ju stridvagnsprylar i den bilen... :) | |
B3 coupe |
Kan en hel del om bilar, inte enbart bmw Meckat bilar så länge jag kan minnas kanske mycket tack vare farsans bilar, intresse och kunnande. Lämnar enbart in bilen då det gäller servicebok arbeten. Eller möjligvis en garantireparation som vart på firmabilen en gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.