AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.838

Hur många här kan mecka?

Sida 1 av 4
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Skulle va kul o kolla hur många här som igentligen kan något om att mecka, eller meka stava det hur du vill! Hur många här är det som är kapabla till ett motorbyte eller motorrenovering eller liknande? Hur många är det som har egna erfarenhet inom det, skulle va kul o se hur hög kunskapsnivån är här!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
ca
115
carl
M3 E46 SMGII

GSX-R 1000
här e kunskaps nivån hyfsat hög, iallfall inom volvo bilarna =)... jobbar som volvo mekaniker
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Man kan ju det vanliga, byta mindre saker, bussningar dämpare o sånt.

Men nått motorbyte skulle inte jag våga ge mig på :P

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! "
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Har bytt topp med allt vad det innebar på en 525i 24V, inte utan hjälp ska dock påpekas.
Men annars det vanliga, bromsar, dämpare, kamrem (fast på en bil utan risk för krökta ventiler.) Hobbymekare m.a.o.

------
BMW CS #04839
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Har i princip meckat med allt på en bil,renoverat/trimmat flera USA-V8:or,automatlådor,diffar ,även lite BMW men mest i förebyggande syfte el uppdatering...vet inte om jag har haft tur men mina BMW-bilar har varit otroligt felfria... :) Jag är typen som annars tycker det ät lika kul att skruva som att köra!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kör på rubbet och lider av experiment lusta...vilket ibland kan ge mer-arbete *s*. Fast det skulle inte skada med en utökad verktygs/maskin park.
Letar villa med garage så att jag kan börja experimentera och lära mig det som fattas, dvs rätt mycke :)