|
|
|
|---|---|
|
540(97) startar inte, men jag har ringat problemet ganska mycket: * startmotorn snurrar och det har med bränslepumpen att göra. * Jag har bytt bränslepumpsrelä. * bygling mellan stift 30 0ch 87 hjälper inte. Dessa stift har ingen spänning!! Kanske 0,05 V när man startar bilen. * stift 86 som skall slå på reläet får ca 12 V. * Däremot om jag tar ström från pluspolen på batteriet till stift 30 och 87 - då går bilen! Jag har kollat säkringen till bränslepumpen och det går 14 V fram till och från den. En intressant detalj. Byglingen fungerade igår när jag försökte få igång bilen pga startproblem. Kan det vara ett följdfel? Varför får reläet ingen ström? Startspärr som strular? MVH Mikael | |
|
enl schema från 540-95 så får 30 på bräslepumprelät ström direkt från batteri, kolla/mät anslutning 30 på reläsockel- röd kabel. kabeln går från batteri till en kopplingspunkt i bakre delen på vä sida i motorrum. FAF |
|
|
FAF - Det stämmer som du säger. Jag kollade på fel säkring. Jag bytte rätt den här gången och nu fungerar bilen igen! Mao om man kortsluter 30-87 så påverkas det inte av en eventuell startspärr. Därmot verkar ett av benen till styrströmmen gå till en DME-enhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.