AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
959

Lækkasje under mattan på E-46?

ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Har vatten under mattan, under skumgummien på begge sider på en E-46 sedan 2000 mod... Jeg har tettet dørene. Det faktisk veldig mye vann. Vet ikke hvor det kommer i fra, ser dem har snakket om drenering til AC, KAn det være gummi proppene? Jeg merker ikke noe til vattenet fra oppsiden. Det virker som det kommer fra undersiden? Noen som har gode ideer om hva det kan være, så er jeg veldig takknemlig...

Mvh.
Chris
BM
47
BMWbomi
320 sedan -00
Jag har samma problem på min 320 och även på min brors 330 ci. Vi har inte hittat ngt läckage heller, jag tror att det är kondens. Visserligen på min handlar det inte om några pölar utan bara att det är fuktigt under mattan. Ibland när det är varmt ute så brukar det droppa från de nedre luftkanalerna inne i kupen rakt på fötterna , men det är bara kondens.
Samma problem på förra 320 e46... I mitt fall berodde det på en spricka i gummit på dörrtätningen undertill precis i hpöjd med skarven på instegslisten. gick in vatten under listen och ner i mattan den vägen... enkelt att åtgärda svårt att finna.
Ma
4
Matti Johan
328ci -99
Har också samma problem i min 328 ci -99.. Den är just nu i garaget på tork för andra gången. Trodde jag hade fått bukt på problemet när jag fixad tätningen i dörrsidan som BMW rekomenderade.
Körde endast några dagar innan jag upptäckte att golven var plaskvåta igen. Har ingen aning vart vattnet kommer ifrån. Spolade rejält med vatten för att se vart det kom ifrån utan resultat. Känns inte kul med tanke på att man köpt bilen PRIVAT och för 4 veckor sedan.. Är tacksam för tips.
ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Samme problem Privat.. Men jeg håper at det er gammelt vatten som er i min, jeg har det helt tørt i min nå skal skrue opp i helgen å se... Jeg har vurdert og skrue ut seter og alt teppe osv. for å se hvor det kommer inn. men det mye jobb og jeg har dårlig med plass å gjøre det på.. Det er noe jæ......vla dritt dette med vatten.. håper du og får det til... Hør gjerne av deg visst du finner det ut.. MEn dette med dørsider har jeg og fikset dær kom det mye vann inn.. Lykke til du og..
Snakkes

Mvh.
Chris
Jag har också läckage i min bil, en E46 328i '98. Jag lät kolla upp det och det konstaterades att det läcker från vindrutan vid övre högra hörnet. Vattnet rinner in längs A-pelaren, sedan mellan handskfacket och väggen och längs främre dörrkarmen ned på golvet. Det är fråga om rätt mycket vatten, mattan blir ordenligt våt ifall bilen står ute i regnväder. Detta har hänt ett antal gånger, man är ju lite orolig för att vatten som samlats i ljudisoleringen inte försvinner därifrån eller orsakar mögel eller rost :(
Ma
4
Matti Johan
328ci -99
Tänkte göra så att jag låter den torka helt än en gång. Sedan spola vatten från alla håll och kanter ett bra tag för att ev se vart vattnet kommer ifrån. Låta golvmattorna vara "uppslitna" Om man inte ser nåt då så är det väl bara att lämna in bilen nånstans. För det är en jäkla massa vatten det handlar om..
ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Jeg merker det ikke fra oppsiden det er under mattan, jeg må ta av dekselene på dørterskellisten og lette på teppet mitt for å finne ut om det er kommet nytt vann.... Det er det som er så konstigt.. Der jo forjævlig og måtte plages på denne måten, min bil ny i norge 06/2000 og den har rullet 48000km.. Til deg perret har du fått tettet lækkasjen din? Og hvordan gjorde du det..? Vi må jo finne ut av dette greiene...
Ma
4
Matti Johan
328ci -99
Jag ser inte heller om det kommit nytt vatten.. Måste ta ut passagerarstolen å lyfta på golvmattorna för att se.. Å nu tänkte jag låta dom vara lyfta å spola vatten som en tok så kanske man ser vart det kommer ifrån. Tycker också att det är hemst tråkigt när man väl sparat ihop å köpt sig en relativt ny bil, sen ska man ha sådana här problem..
ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Ja, jeg føler med dei Johan.. Det er surt å plages på denne måten, BMW er jo ikke akkurat noen billig bil!!! Men trøst deg med det at det du betalte for 328'en din måte sikkert jeg ut med for 316'en i norge.mye avgifter... Men over til saken, Jeg tror kanskje jeg vet hvor vannet kommer inn på min, jeg skal sjekke dette i morgen. MEn johan se nøye på pakningen som er festet i karroseriet. mattan min var meget våt dær i kveld. Jeg kommer tilbake i morgen en gang. Men jeg har fått nytt vatten i bilen i dag, og det er kommet inn ved høgre fremdør,dær hvor teppet deler seg under passasjersetet. Alle andre plasser ser det ut til være tett, og pakningene tetter bra. Si fra johan visst du finner ut noe..

Mvh.
Chris
Ma
4
Matti Johan
328ci -99
Jag har också hiitat nu tror jag.. Spolade försiktigt vatten på bilen idag. Började ner till och gick uppåt.. När jag följde listen till framrutan på höger sida så såg jag felet.. När jag kom till ungefär mitten av listen så såg jag att vattnet sipprade in.. Så antagligen har rutlisten släppt lite grann.. Bara att låta bilen stå under tak tills felet är åtgärdat.. Hoppas du också får till det.

Mvh
Mattias =)
ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Du snakkar om høgre framdør? Det var dær jeg og fant en lækkasje.. Dær er det no tet,, Jippi håper at det er bare det..
Sorry med navnet, Mattias :)
Ja jeg håper at vi har funnet det ut...
Veldig bra forum dette..

Snakkes Mattias..
Mvh.
Chris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.