AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
959

Konvertera till Shadownline eller inte?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Vad tror ni..?

Jag hade en shadowline förut, och jag tycker att den såg modernare ut, mycket tack vare att listerna på stötfångarna var lackade i bilens färg i stället för krom.
Samtidigt kanske det är lite tråkigare och gör att bilen ser mer ut som alla andra... men frågan är om det inte är bättre ändå?

Jag funderar om man skulle låta en del krom vara kvar, exempelvis på stötlisterna på dörrarna, men göra om de på stötfångarna och kanske de runt rutorna?
Annars gillar jag krom, exempelvis sen dom satt mer krom på Volvo S80 så ser den mycket exklusivare och snyggare ut, men det är inte riktigt smakfullt utformat på BMWn.. kanske skulle krominläggen ha varit lite mindre feta.

Synpunkter?

Här är mina bilar Länk
-98an är alltså shadowline. Båda har exakt samma färger i övrigt.
Scheckheft
Hej
Shadow-Line är betydligt snyggare hos E38 modellen enligt mitt tycke. Men frågan är om det är värt en ombyggnation som är rätt kostsam. Ska du konvertera ska du gå hela vägen tycker jag. En annan aspekt är att Shadow-Line utförandet är klart ovanligare innan faceliften.
och lite of: nu när bilen är nyrekondad - glöm inte att sätta på vinterdäcken i tid i år...

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Johan_S: Håller med Scheckheft, Shadowline är klart snyggare, inge snack!, dessutom är shadowline mer ovanligare. E38 kromline är ju otroligt vanligt förkommande. 19 av 20 E38'or är kromline här i Sthlm.

Men som sagt, frågan är om du tycker att det är värt en konvertering till shadowline då det kostar många tusenlappar. Du gillar ju trots allt kromline också.

98'an du hade var perfekt enligt mig. (orientblå?)

/Lazze
Länk

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Scheckheft: Dom kommer garanterat på i tid i år! :) Nu ligger det redan ett gäng Hacka 4or å väntar i källaren!

Lazze: Jo jag var väldigt nöjd med den förra, orientblå var den precis som den jag har nu!

Men det kan väl inte vara så dyrt att byta några lister? BMW verkar ju vara riktigt billiga på såna detaljer. Kan man inte i annat fall typ mattslipa dem något för att sedan lacka?

Helt klart har ni rätt i att det är nästan standard med krom på E38orna och att Shadowline är snyggt!
Ras.mus
Själv tycker jag shadowline (på de flesta bilar) ser lite billigt ut! Kromet ger sjuan sin stil och glans som jag tycker är helt ok! Krom på en liten tre-serie ser bara plottrigt ut men på en sjua ska där, enligt mig, vara krom! Sen kan man i och för sig lacka olika delar i bilens färg men man ska ju inte t.ex. byta ut en kromgrill mot en svart!!! Det gjorde man på 90-talet och den tiden är över...

Så mitt råd är, behåll så mycket krom du kan och lacka resten i bilens färg så blir det säkert snyggt!

En sjua är och förblir en kokainsläde och ska se ut därefter! :-)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag håller med om att krom kan vara riktigt snygg, exempelvis den utåtböjda kromgrillen är ju klockren på E38an. Mycket bättre än den tidigare raka icke-kromade varianten. Lika så listen på bakluckan, men jag måste åter påpeka att just inläggen på stötfångarna ser inte riktigt bra ut - omodernt! Kanske man skulle fixa bara dom? Nåväl, jag ska fundera på det här.. den är ju för jäkla snygg ändå :)

Kokainsläde? Jodu.. jag har ju även äkta kokain-bord i ädelträ Länk för baksätespassagerarna med små nedsänkningar så inte pulvret ska blåsa bort.. hehe. Nä, vi får hoppas på att det inte var tänk som huvud användningsområdet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.