|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blir k-hämmare mjukare med tiden, eller finns det risk att dom ändrar form? Är en helt ny lika bra som en som rullat 20 000 mil? Mvh Daniel | |
|
Materialet utmattas naturligtvis med tiden, men använder man bilen normalt tror jag det handlar om en försumbar förändring. Rör det sig däremot om en tävlingsbil är det säkert något man får räkna med och byta med jämna mellanrum... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kanske bussningarna som håller k-hämmarna slits ut och kan bytas ut för att bättra på tightheten? I vissa fall kan det löna sig att byta ut mot lite kraftigare bussningar för att styva upp eller för att få dom att hålla lite längre. Bara en tanke och inget expertsvar. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
| gå in på www.rejsa.nu nästan samma sak diskuterades där fast då var det fjädrar det handlade om, du kommer minst sagt få bra svar, allt från att nån kille drar värsta matte hitådit svaret till nån som bara har en ren vettig förklaring, helt sjukt vad detr finns för killar på det stället | |
|
På 20.000 mil eller 10-15 år kommer du knappast märka någon stor skillnad. Efter längre tid (som tex min 3.0S -72, 66.000 mil) kan k-hämmaren behöva bytas ut . Kanske främst för att rosten tagit hårt på materialet. På min bil minskade diametern på materialet främst vid gummibussningarna mot karossen. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.