AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.687

Läckande automatlåda, svårt att byta packbox? e36

Efteratt en verkstad gjorde service på bilen och bytte olja i lådan så läcker den. Enligt en kunnig person som jobbar med just växellådor så är det KANSKE packboxen på ingående axeln. Han ville ta 4k bara för att lyfta ner skiten och titta, sen eventuell kostnad för att fixa problemet. Den har läckt såpass att lådan har slirat, men nu fylls det på med jämna mellanrum, men det känns inte som den ska köras så mycket innan problemet är åtgärdat. Nån som vet några svaga punkter som kan göra att det läcker? det verkar mycket riktigt komma från det området så, några tips?
symptomen som uppstod vid låg nivå liknade dessa som finns Länk

dvs, svårt att starta på 1an samt att när lådan blev varm slirade växlarna
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Mekonomen säljer Omegas sortiment, de har nåt som kan rädda packningar.

Mvh
ok, låter ju inte dumt, men vad är det för nått? :)
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Den enda mekonomen har är Omega 917 iaf när jag var i behov av det sist! Hur som helst är det 917 du ska ha så de finns på mekonomen kostar runt 450 spänn har ja för mig och överdosera inte!

Sen om de funkar eller inte ska ja låta vara osagt! För övrigt tycker jag 4000:- låter mycket för att endast lyfta ner lådan! De kan ja garantera att du kan få billigare, runt 3000-3500:- åtminstonde!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nåt slags additiv som man häller i...

Länk Länk Länk

Mvh
så med andra ord så kan man hälla i ngt som heter omega 917 om växellådan läcker olja ??? och det häller man på samma ställe man fyller på växellådsoljan eller ? har jag fattat allt rätt då ? MIN bil i fråga är en 325a e30 automat...
sorry om du tar illa vid dej att jag lånade tråden.
Det verkar verkligen intressant, tittar på mekkisen men det såg dyrt ut. Ska iaf testa detta, helt klart.

ch0bbe: nej då, liknande problem samma tråd ;)
jag köpte skiten idag iaf.....enligt mekonomen så kunde de ta ett par dar innan de började värka.....408spänn kostade de iaf....dyrt som fan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.