|
|
|
|---|---|
|
Har slitit som ett djur för att pröva om jag kan få ner snittförbrukningen under litern. Kör 50/50 innerstad och landsväg. Efter 36 mil med vaktelägg under gasfoten hände det äntligen. 9.9l/100km jippie! Min normala snittförbrukning låg på 11.4l/100km. Jag har nog bara använt 90 av de 231hästarna. | |
| Så alla ni som tittat snett på mig då jag hållit hastighetsbegränsningen var lugna, sportläget ligger i nu. | |
| Så länge det huvudsakligen rör sig om landsvägskörning har jag inga problem att komma under 10 liter/100 km med min 330, även vid snabb motorvägskörning, men att nå dit med minst hälften stadskörning har jag nog aldrig lyckats med. Fats jag vet inte om jag skall gratulera, vaktelägg under gaspedalen är kanske inte det roligaste. | |
|
Hmmm... Jag fick ned min M3 till 0.98l/mil när jag åkte till landet i Juli. Körde 33mil och då körde jag ändå i 200km/h+ ett par ggr på de största rakorna. Om jag inte hade busat lika mycket så hade den hamnat på drygt 0.92 :) Annars har jag just nu en snittförbrukning på 1.27l/mil blandad körning räknat på 400 avverkade mil. Mvh Tobias |
|
|
Jag kör min 330 på under litern vid 50/50 körning. Detta kunde jag inte göra innan min mjukvaruppdatering märkligt nog. De som imponerade mest på mig var när vi besökte öland/småland med omnejd i sommar och snittförbrukningen på landsväg stannade på 0.73. Detta var med MYCKET farthållare i laglig fart + lite moms. De var dock flertal fullgasomkörningar osv (går det att köra om på något annat sätt med det motorljudet :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan! Vill du berätta om mjukvaruuppdateringen? nrw |
|
bmw alpina b3 |
hej jag har provat med alpina men kommer inte under 10,8 |
|
NRW: De har jag gjort :) Kika här: Länk Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
9.7l/100km är senaste siffran. För er som inte kör/bor i Stockholms innerstad eller sitter fast i dess in och utfartsköer kanske dessa siffror verkar lättuppnåeliga. tretretti kan säkert bekräfta att det inte är så. Ja just det. Jag har steptronic. |
|
|
Bränsleförbrukningen är rätt så beroende av däck/fälgstorlek....Med 19" drar min ca 0.5dl mer per mil än med original fälgarna...Enligt färddatan har jag snittat ca 1.12 de senaste 400milen,o då är de mestadels blandad körning i Sthlmsregionen....Som lägst har jag sett en förbrukning strax under 0.9 per mil,detta på en längre landsvägskörning utan något bus... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
bole |
hehe alltså :) det jag inte fattar är en sak... VARFÖR köpert folk bilar me massa hästar för att sedan spendera hela livet på att klaga hur mkt bilen drar? finns väl ingen logik i detta ... utan kanske möjligen ett förhastat köp... jag har en 323i för att min ekonomi tillät mig att köpa den fast jag skulle egentligen helst vilja ha 330 för att den e grymmare starkare och även snabbare än min polarens C70 :> hehe ... men jag var på väg att köpa den, när jag läst några likadana trådar och gav mig på en kompromissbil :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.