AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
922

Trödstartad Diesel

Hej har en 325 td. Har alltid startat lätt men sen när jag hafft lös batteriet några dagar för att svetsa i den så har den blivigt trögstartad. Jag måste glödga den flera gånger innan den hoppar igång. Pumpen har gått 1000 mil glödstifften också kring 1000-1500 mil. Glödgnings lampan lyser som vanligt och slocknar efter ett par sec. När den väl startar går den fint. Har laddat batteriet också och den går fort på startmotorn.
Vad kan ha hänt?
mvh Peter
cr
Låter som om dina returslangar mellan spridarna kan vara gamla och spruckna. Kolla dessa och titta också när motorn är igång efter luftblåsor i den genomskinliga slangen mellan filter och insprutningspumpen. finns det bubblor läcker det in luft på något ställe.

MVH CALLE
Returslangarna byttes när pumpen byttes. Om den tar in luft borde den ju gå dåligt hela tiden tycker jag.
Di
20
Diezelmannen
530 DA Touring -01
Kolla så att returslangarna är ordentligt påtryckta, och att det inte läcker soppa någonstans. Prova även med nytt soppafilter. Om det inte blir bättre, lämna in spridarna på provtryckning. Om en spridare står öppen, läcker det soppa tillbax i systemet. Min 325 tds var väldigt trögstartad. Det blev bättre efter att spridarna renoverats och pumpen tätats.

Lycka till

///DIEZEL POWER
kolla glödstiften
hade problem med min där glödstiften gick sönder en och en ,tills jag bytte ut samtliga
det går ju att mäta på plats

helgonet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.