|
|
|
|---|---|
|
Jag äger en 750i -89 och har aldrig använt mig av möjligheten till till- och frånkoppling av startspärren (om sådan nu finns i min bil) via CODE i färddatorn. Om tidigare ägare gjort det vet jag inte. Jag har hittills trott, att startspärren styrdes med låsfjärrkontrollen vid tryckning till "läge 2" (röd lysdiod ovanpå instrumentbrädan). Men detta läge medför vad jag förstått nu bara att låssystemet frikopplas mekaniskt för att hindra inbrott via dörrarna. Är det så? Kan jag för tillkoppling av startspärren bara välja en valfri 4-siffrig kod och sedan använda samma kod för frånkoppling? Eller är en viss kod inprogrammerad från början och hur får man i så fall tag på den? (Tänker litet på hur det är med nycklar och deras nummer/koder) Jag vill ju inte råka ut för att jag startspärrar bilen och sedan inte kan starta den igen! LF | |
|
Du kan slå in en ny fyrsiffrig kombination varje gång du kodar bilen. ------ Länk Länk |
|
|
Tack för det svaret Grodan :-)) Ska testa imorgon! LF |
|
|
Kom ihåg... Aktivera koden....(CODE ****) sedan S/R Inaktivera koden....(CODE ****) sedan S/R och sedan starta bilen. Lycka till ------ Länk Länk |
|
|
Tack igen, Grodan :-{D LF |
|
|
Det var så lite så;) ------ Länk Länk |
|
Svärd |
Det du menar med läge 2 på fjärrkontrollen antar jag är det sk. Deadlock-läget. Dörrarna är låsta och går inte ens att öppna genom att dra upp knappen på insidan. Helt låst alltså. Samma läge som du får om du vrider nyckeln i förardörren till lås och en liten bit till. Fördel med det då? JAg brukar använda det om bilen står där det är soligt och varmt. Då kan man ha rutorna någon cm öppna och inte behöva oroa sig att någon ska få ner nått och dra upp knappen och komma in i bilen. |
Svärd |
Det du menar med läge 2 på fjärrkontrollen antar jag är det sk. Deadlock-läget. Dörrarna är låsta och går inte ens att öppna genom att dra upp knappen på insidan. Helt låst alltså. Samma läge som du får om du vrider nyckeln i förardörren till lås och en liten bit till. Fördel med det då? JAg brukar använda det om bilen står där det är soligt och varmt. Då kan man ha rutorna någon cm öppna och inte behöva oroa sig att någon ska få ner nått och dra upp knappen och komma in i bilen. ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.