AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.067

Plocka loss främre innerskärm?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag måste plocka loss innerskärmen vänster fram för att komma åt ett litet metallclips som lossnat från sidoblinkersen och nu sitter fast bakom framskärmen. Hur många skruvar och muttrar är det som måste lossas? Krävs några specialverktyg, t.ex. torx? I så fall vilken storlek?

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Ingen som har en susning?

/Masten
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Kan inte tänka mig att det sitter med något "special" har du tillgång till torxnycklar och de vanligaste verktygen så fixar du detta lätt. För du menar väl inte att jag ska behöva smutsa ner mig och kolla själv......

;-)

/B
:P

Tänkte mest om någon plockat ner dem själv tidigare, Maria körde ju med MH-GTR-front på sin Z3 tidigare och då var innerskärmarna bortplockade. Nåja, jag får väl ta en kik själv då ;)

/Masten
Z-träff 21/6: www.autopower.se/forum/topic.asp?id=89456
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Hehe, oooooops, mitt gamla nickname fick visst lite livskraft... :)

/Masten
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Nu har jag skruvat loss alla skruvar som innerskärmen sitter fast med, men jag får inte loss f-nskapet! :O Bakom framhjulet, undertill så att säga, verkar skärmen sitta fast trots att skruvarna är lossade. Något tips?

/Masten
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Bra karl reder sig själv! Fick loss skärmh-vetet själv nu, det visade sig att jag missat några skruvar under fronten, hmpf. Metallklipset fick jag ut efter viss möda.
Ett tips förresten: Bakom innerskärmen i framkant av tröskellådan låg det en massa smuts! "Min" bil har bara rullat ett hundratal mil i regn men ändå var det väldigt smutsigt där bakom. En framtida rostfälla om man inte håller rent med jämna mellanrum!

/Masten
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Bra karl reder sig själv! Fick loss skärmh-vetet själv nu, det visade sig att jag missat några skruvar under fronten, hmpf. Metallklipset fick jag ut efter viss möda.
Ett tips förresten: Bakom innerskärmen i framkant av tröskellådan låg det en massa smuts! "Min" bil har bara rullat ett hundratal mil i regn men ändå var det väldigt smutsigt där bakom. En framtida rostfälla om man inte håller rent med jämna mellanrum!

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Man kanske skulle strippa bort dem helt och hållet, så blir det iofs smutsigare, men lättare att göra rent också!! Dessutom spar man ju vikt!! De måste väga minst 500g tillsammans.. :-)

/Caspar
Länk
spara vikt och spara vikt. om du plockar bort dem så börjar du samla skit i utrymmer mellan sidoskärmen ( den blinkers sistter på) och utsidan av motorummet...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.