|
|
|
|---|---|
|
Jäklar vad fin den blev efter en maskinpolering och lackbehandling.. trodde jag fått en ny bil!! Eller vad tycks: Länk | |
|
Av ren nyfikenhet vad fick du betala för behandlingen? Bara vax och lackförsegling eller rubbing också? Länk |
|
| Jag tror dom har en speciell poleringsteknik där jag gjorde det.. även lite grövre repor är spårlöst borta. Och vilket djup det blev i lacken!! Sen lägger dom väl på ett lackskydd av något slag. Rekommenderas! | |
|
Låter som dom har rubbat före vaxet då alltså...=) Men min nyfikenhet är ännu inte stillad...;) Länk |
|
|
Jo dom har ju förståss "rubbat", men något vanligt vax används ju inte. Du får väl höra med dom vad det kostar =) |
|
|
Höra med vilka? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| Star wash i Luleå, i samma byggnad som volvo faktiskt :) | |
|
Jo jag håller på med sånt själv i luleå och det var bara spionafge jag tänkte...;) |
|
|
Bara att gratulera Johan! En mycket fin bil. Hoppas du väljer att bibehålla den i det skicket. Johnny Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
Ika: Hehe jasså du :) Din bil ser ju kanonfin ut också, kanske har att göra med vilken bransch du är i? :) Vart jobbar du då? Joholm: Tackar! Nope, den ska inte bibehållas, den ska bli bättre och bättre :) Jag har en tendens till att sträva mot så nära nyskick man kan komma på mina bilar.. fast det kan ju få ta något år. Jag är iaf riktigt nöjd med den redan nu. Gillar din "slogan" förresten! :) |
|
|
Inget officiellt jobb. Mest för levebrödet när man har tid... Länk |
|
|
Hej Johan! "Grundlig rengöring av lädret med diskborste mm." Kan du utveckla det? A A |
|
|
A A: Hehe inte så mycket att uveckla.. jag tog helt enkelt ett lagomt kraftigt rengöringsmedel, diskborste, och skrubbade som bara den med rikligt med medel, och torkade sedan tort med trasa. Vanliga supermilda läderrengöringsprodukter och en liten tygbit biter inte på ett hårt smutsat ljust läder. Jag ville få rent ordentligt ner i veck och porer. Smorde sen in med Leather masters kräm vilket ger ett mycket fint slutresultat utan att få en fet blank yta. Ser som nytt ut nu! Lädret tål mer än man tror.. Detta är väl ingen behandling man ska göra ofta, utan det var mer en engångs grej då föregående ägare inte varit speciellt noggranna med att hålla lädret rent. |
|
|
Hej Johan! Då är det väl bara att sätta igång och skrubba då. Jag har ljusgrått läder i min bil också, och det är smutsigt i veck och porer. Tack för tipset! A A |
|
| OBS! Prova först på mindre syndligt ställe så du inte har för kraftigt medel eller så. Jag fick "låna" mitt på en bilvårdsfirma, så jag vet inte vad det heter tyvärr.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.