|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
"Silvergrå är fin!" Visst är den. Frågan är bara hur enormt många e60 som är silvergrå? 40%? För mig har det gått så långt att jag inte tycker om färgen på e60 längre. Det formligen vimlar ju av dom så man blir less! Dom skulle sparat den för individual istället... :=) |
|
|
När jag var på väg hem igår stod det en E46M3 utanför tvätthallen och glänste. Tror färgen heter phoenixgul, mycket vacker färg som passar in på M3:an, svårt att tänka mig den färgen på någon annan bil. En phoenixgul Saab 95... å fy f.n! :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Här är en phoenixgul M3: Länk Lite svårt att bedöma färgen tycker jag från bilderna, men nog sticker den ut alltid. Gul är ju annars en sådan färg som passar bra på mindre bilar som M3:an men som nog skulle se rätt taskig ut på en större vagn. e38 i phoenixgult vore nog ingen höjdare... |
|
|
Det snygga med färgen phoenixgul är "pärlemoreffekten". ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Beror på... Finns många "läckra" färger... men Cosmosvart är alltid snyggt (om bilen är ren)... Diamantsvart tycker jag ser lite "sjabbig" ut... Hepp |
|
|
Hur många "svarta" färger finns det? Solidsvart, Saphirsvart, Cosmosvart och Diamantsvart känner jag till. Har däremot inte kunnat jämföra alla live. Förra bilen var saphirsvart så den vet jag hur den ser ut. Vad skiljer egentligen mellan färgerna? Solidsvart är ju inte metallic, den vet jag hur den ser ut :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Jag tycker carbon svart eller mora metalic är dom snyggaste färgerna. carbonsvart M5 vill ha!!! ///Johan |
|
| daytonaviolett metallic lätt på en E34 M5 3.8 *drömmer* vad kan det kosta å lacka om 525:an? :) | |
| Petrol mica på e46. Gillar även estorilblå och mystikblå | |
| techno violett | |
| Diamantschwartz och Carbon! Finns inga andra! Svart ut och invändigt ska det vara dessutom. | |
|
1. Lachssilber 2. Estorilblau 3. Imolarot __ Bilen: Länk |
|
|
Jag har flera "kandidater" Olivin på E60/E61 - supersnyggt! Mora (Individual) på E46 - läckert! Toledoblau på E39/E65/Z4/X5 Facelift - mums! Highlandgrün på X3/X5 - elegant! MVH |
|
|
calypsorödmetallic. I alla lägen! //Gustaf |
|
|
Daytonaviolett Technoviolett Mora (märks det att jag gillar lila?) Avusblau Petrol-Mica Estorilblå Finns många snygga färger, men de flesta finns inte att beställa längre ens, förutom hos Individual. De färgpaletter som erbjuds till dagens nya BMW är riktigt tråkiga! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Den balticblåa som i första inlägget, en av få blåa färger jag tål. Annars är jag väldigt svag för Alpinvit. Såg en sådan faceliftad E46:a för ett tag sedan, så jävla snyggt. Lite kul när man kan vara udda utan nån superhypad färg. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
Tigerr |
vit.. väldigt fint och ganska ovanligt. |
|
På E34 tycker jag luxorbeige är snyggast, och väldigt ovanlig Kolla in Länk för bilder... Förutom luxorbeige är mörkblått typ orientblå väldigt snyggt på en BMW. |
|
| Utan tvekan Siennarot. | |
|
Jag håller nog på Oxfordgrön, Avusblå, Estorilblå. Det är mina favoriter, med diamantsvart metallic är ju otroligt långt ifrån att vara ful. ;-) Så har vi ju daytonaviolett, den enda "lila" jag gillar. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.