AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
721

Fladdrande Tanklock, åtgärd?

Ju
123
Jurgen
Bmw 320iA -93:a

MB Clk Cabrio -00:a
Tjena! mitt bensinlock börjar alltid att fladdra lite när de blir kallare ute, på sommaren när det är varmt ute, så fladdrar det aldrig.

Någon som har samma erfarenhet, eller vet ett bra knep att få locket att sluta fladdra, de e riktigt störigt att se:)

(Smaken e som baken, ibland äcklig!)
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Har faktiskt oxå rätt löst lock, men jag antar att man måste byta ut "fjädern" till locket.
hade samma problem på min e36...locket ville inte stänga sig riktigt, utan blev ca 1,5 cm utanför karossen...detta på grund av att ngn tidigare ägare knäckt upp locket under öppning :( bytte fjädern, den kostade 3 kr hos bmw, första gången det inte lönar sig att vara medlem i klubben :), iaf så ligger locket stabilt nu!

en annan störig sak var att eftersom locket inte stängdes så trycktes det ut av den låspinnen som åker ut när man låser bilen, mycket irriterande ljud + att locket gick att öppna när bilen var låst...

MVH
Johan K
Ju
123
Jurgen
Bmw 320iA -93:a

MB Clk Cabrio -00:a
Ok "Bmwfreaken" om 3kr är lösningen på problemet så ska jag sticka till BMW och köpa en ny fjäder, ja precis som du säger, låspinnen låser inte locket utan bara slår ut locket, om jag vill ha locket låst får ja trycka in det samtidigt som ja låser via passagerarsidan, och så ska man inte behöva hålla på :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.