AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
727

Vågar man köpa?

Den här frågan gäller visserligen inte en bmw,men nån kanske vill svara ändå?

En bil som är sv-såld
Årsmodell 2000
18000mil
Full servad MEN boken bortslarvad!!!

Firman kan dock dra ut datautskrift på gjorda saker/service på bilen,som medföljer.
Kan man räkna det här pappret som servicebok eller bara glömma en sådan bil??
Hawar
Ja, det beror väl på om priset är ruskigt bra,

den kan ju ha gått som Taxi ....

Nej,har gått som företags bil & ja,priset är väl rätt ok!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det finns mååånga fd 40-tusenmila taxi som sålts som 17-20tusenmila "företagsbilar". Så kolla noga. Kan du få utdrag, är det ju bara att kolla upp, och är allt ok är det ju minst lika bra som en servicebok.
Vi har en MB E220 CDI -01 också, när vi köpte den var serviceboken inte ifylld en enda gång så jag ringe verkstaden som servat den hela tiden och de fyllde i allt de gjort i efterhand, då de kunde kolla mot sin dator vad som var gjort + att de körde ut kopior på alla andra rep som var gjorda, så nu är dok ok på den.
Hursomhelst lyckatill.
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Var på en bilfirma i sundsvall nu i somras, för kusinen ville att jag skulle provköra saabs 9-5 som han gillar såååå mycket.

Fanns nån typ av grönmetallic sedan som vi ville provköra. Såg riktigt fin ut i lacken - knappt ett stenskott. Försäljaren sa att den var i fint skick och bara gått som tjänstebil så den var lugnt körd. Men när vi fick nycklarna och började rulla iväg så... jaa.. det var nog den hemskaste bilen jag varit med om, för att vara så pass ny.

* Årsm. 2000
* Ca 20 000 mil
* 120 000:-

Upptäcktta fel under de 15 minuterna vi körde..
* Ojämn Tomgång
* Gasen hackade
* Bromsarna tog ojämnt
* Avgassytemet levde om nåt fruktansvärt
* Bara pixlar på instumenteringen, gick inte att avläsa alls.
* Ratten skakade vid 100km/h

När man sedan kommer tillbaka till bilfirman så ser man att bromsskivorna är alldeles knottriga av tjocka lager rost.

Ger tillbaka nycklarna till försäljaren och då undrar han hoppfullt vad vi tyckte om den. Vi berättade de fel som vi upptäckt och undrade va fan ägaren innan hade gjort med den..

"Ja.. nää... den har ju bara gått som tjänstebil till en jag känner.. men att den har några fel är ju ganska självklart.. den har ju ändå gått 20 000mil..." fick han ur sig..

Då blev jag nästan förbannad och berättade att min bil nästan är uppe i det milantalet också och att den går som en klocka och är utan några brister.. allt har ju att göra med hur man sköter den.

"jaa... joo.. men..."

När vi sedan glider därifrån i min bil så ser vi långa blickar från han och en kollega genom ett firmafönster.. kändes skönt efter det besöket.. :)

hmm... saaben kanske var en tjänstebil för folkrace eller nåt? ;)

Kolla upp bilen noga infinity, tycker att den gått långt för att vara så "ny".. Kanske har gått som taxi?

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.