AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.124

En misslyckad fälgstöld...

Ska köra ut från parkeringen och märker efter några meters körning ett "klånk" hmmm tänker jag och fortsätter väldigt långsamt några meter till.

Då upprepar sig ljudet och jag börjar undra om jag fått punktering.
Går ut och tittar på höger framdäck som sitter helt snett... med endast en bult (min kära låsbult) i fälgen...

Nu undrar jag om det kan ta någon skada av att köra bilen endast med en bult i? Körde nämligen tillbaka till min parkeringsplats (ca. 6-10 meter) eftersom jag stod mitt i vägen.

Enligt Bmw Solna så ska det inte vara någon större fara men jag frågar här för säkerhets skull.

Nio bultar totalt vart stulna... stort kap verkligen!

Ny bild 10 Juni-
Länk
Mr Jim
Tråkigt, vilka svin det finns...

Mvh/ Jim Profit
Risken är väl isf att de lossat 4st vanliga bultar och låtit låsbulten sitta kvar för att sedan försöka vicka/bända fram å tillbaka så att låsbulten skulle gemedsig.
Kolla hur det ser ut när du tagit bort hjulet, så att "bultpinnarna" sitter rakt och att gängorna är OK.

9st bultar = 9x20:- = 180:- (BMW) Hoppas det räcker med det, så du kan köra vidare som vanligt.

Trist att dessa idioter går lösa!

/Lazze
Länk
Härligt! Jag menar att låsbultarna gjorde sitt jobb! Vad hade du för låsbultar på? Kan ju vara kul att veta vilka som stoppar i alla fall några tjuvar! Hoppas att det bara är att köpa nya bultar för dig som sagt!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Nu ska ni få höra något trisst.....låsbultarna hjälpte inte ett dugg....såg fel...
d hann bara inte få bort alla bultar eftersom grannen kom hem runt 4 tiden på natten och såg dem jävl-arna och ringde polisen.

Ny bild 10 Juni-
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det verkar som om låsbultarna sinkade tjuvarna tillräckligt den här gången iaf...

Nästan så att man skulle ha 4-5 olika låsbultar istället för vanliga bultar.

Mvh
.....så dom fick bort låsbultarna då?

/Lazze
Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Det är som viltstängsel,man tar för givet att inget sker.Det är så enkelt att få bort ett lås om man vill.Ska inte säga mer än att jag hade två enkla verktyg å det tog mindre än 2 min.

BMW e lag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.