|
|
|
|---|---|
netsix |
Har en 740iA -95 och funderar på försöka hitta tv+navi beggat någonstans att skicka i, då undrar jag om det är någon som vet om alla kablar är framdragna eller om det är ett jävla pyssel att få dit. Vad skall man betala för det?? Idag sitter det bara vanlig bandare i den. Mina högtalare i dörrarna framme är spräckta låter det som, är det nån som har tips på vad man skall sätta dit om man inte väljer orginal. /netsix |
|
Hej, Jag installerade navi+tv+dsp på min 528iA 97. Inga kablar var fördragna. Kablehärvan skulle kosta över 7000 kr. Jag fick tillverka kablerna med AMP kontakterna. Kontakterna klippte jag från skroten (från gammla BMW bilar), tog bort kodningskåpan och sågade de så att det passaade rätt stiftlängd (12 stift, 18 stift och 28 stift). Ritningen för kablerna fick jag från en BMW återförsäljare. Alla moduler fick jag köpa av en firma i malmö (demonterade från en E39 1999, det blev en MKII navi) utan kablar och utan monteringsdetaljer, bilen har de redan krossat. det tåg totalt c.a. 35 timmar för mig att fixa kablerna och montera alltihopa i bilen. Omkodningen krävs efter monteringen, detta måste göras av en BMW verkstad (mha DIS/MoDic). Allt fungerade bra förutom mute funktionen från telefonen som jag kommer att kolla på det senare. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.