|
|
|
|---|---|
| är det någon som vet om det kommer en 2,0 (bensin) version av X3? | |
|
Jag har svårt att tänka mig att det skulle dyka upp. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kan du utveckla lite Kalle? Jag tror emellertid inte heller på att det kommer någon. BMW anser nog att 2.0:an är för svag för X3:an och xDriven. Men det återstår att se. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Bensinförbrukningen kommer nog med all sannolikhet att bli hög i så fall :) MVH / Jacob |
|
| 2.0 skulle som sagt vara för svag för en x3:a | |
|
Antar att vi pratar om den 6-cylindriga 2.2-litersmotorn på 170hk? Skulle vara ytters osannolikt att den 4-cyl 2.0:an från 120:n hamnar i x3:an?! ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Tror inte heller att det kommer ngn X3 2,0i eller ens för den delen en X3 2,2i. X3 är trots allt ingen särskilt liten bil och skulle inte bli särskilt sportig med 150-170 hk. Däremot kanske man kan hoppas på en X1, alltså en kompakt SUV i samma klass som t ex Landrover Freelander, Honda CRV, Toyota Rav4 m.fl. En SUV med ca 4,3-4,4 m mellan stötfångarna och 2-liters bensin/dieselmotorer. Och gärna tredörrars kaross! Jag skulle köpa en direkt! MVH |
|
|
Nämndes i Top Gear att det skulle komma en 2-liters, men påståendet backades inte upp men nån direkt substans... - aldrig mera M20 |
|
|
...som med allt annat i Top Gear! :) I förra avsnittet sket de verkligen i det blå skåpet då de utnämnde "BMW:s whole model range" till världens fulaste bilar i alla kategorier. Enligt J Clarkson så är BMW:s samtliga modeller fulare än Hyundai Matrix och Daewoo Tacuma tillsammans men om han prompt skulle måsta ha en BMW skulle han välja X3:an. Men huvva vilken ful bil... Huvva vilket avskyvärt "motorprogram" säger jag!!! MVH |
|
|
Tycker att övriga har utvecklat mitt resonemang redan: N42B20- motorn är alldeles för svag för att göra den tunga X3:an någon rättvisa. M54B22 skulle kanske räcka till, men då hade ju bilen hetat X3 2,2i. Jag finner det dock otroligt att denna modell skulle lanseras nu när de nya Valvetronic-sexorna står för dörren till våren (och redan nu, i E64) Gällande Top Gear så tycker jag att det är ett väldigt underhållande program, men speciellt sakliga brukar de inte vara. När Clarkson utnämnde "The BMW model range" till årets fulaste bil så både skrattade jag och såg rött samtidigt :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Ok, jag kanske ska förtydliga mig lite, jag menar alltså den motorn som sitter i 320i idag, 6cyl, 2,2 liter, 170hk. hälsn Henrik |
|
| den motorn är väl rätt gammal nu..ska väl komma nån nyare version av den | |
|
Jag skulle tro att 2,2-literssexans dagar är räknade. Ersätts av nya 2-litersfyran i nya 3-serien (E90 320i). Möjligtvis att den hänger kvar i E60 och Z4 ett tag till... MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.