|
|
|
|---|---|
|
Var och tittade på en ny 120d igår och måste säga att jag har fastnat för bilen ordentligt. Däremot så fick jag endast 10000 sek i rabbat vid köp av en sån utan byte. Brukar man inte får mer på just BMW eller? Har handlat andra bilar förut och fick alltid rabbat på mellan 5-10%. Säljarens ursäkt var, "att bilen var för by för att rabbatera bort den". Tacksam för ärliga svar. | |
|
Jag brukar be dom skippa kvittot. Då blir det lite bättre med rabatten.... Skämt åsido. 10% får nog räknas som rätt bra. Det är väl egentligen lite extrautrustning man kan deala till sig ? Nu har jag aldrig köpt en sprojtans kärra nån gång men efter vad jag hört från vänner och bekanta... P.s Rabatt med ett b och två t. :) |
|
|
5% brukar det nog vara(max)när det gäller själva bilpriset när det handlar om en nylanserad bil(naturligtvis beroende på förhandlingsteknik ;)) Du kanske kan få med lite utrustning istället till ett väsentligt reducerat pris...Möjligen. V-däck?Att en rostskyddsbehandling på t.ex Tuff-kote dinol skall ingå innan leverans...t.ex. Mvh Janne. |
|
|
Anders, jo 10% är bra, men jag nöjer mig med mindre också. Grejen är att, här gick det inte att förhandla mer en 10000 sek på en bil som kostar nästan 300 tusen. Blir väl dryga 3%? Känns lite faktiskt när man köper en bil utan byte. Janne, jag har provat att gå den vägen också, men fick samma svar. Fick för övrigt mycket fin bemötning men någon prisförhandling var det inte mycket snack om :). |
|
| BMW har rätt snäv rabattram. som privatperson tror jag man kan få max 5%? Korrigera mig om jag har fel. som Juridisk person( firma, bilen reggad på en firma minst 6-12 månader?) kan teckna ramavtal och då börjar rabatten på 8% för att gå i steg uppåt vidare. 10% får väldigt få firmakunder( stor volym) och 11% har tex bara de största firmorna typ Ericsson, Nokia mm. Korrigera mig om jag har fel någon men det är den lilla infon jag känner till. M3 be försäljaren förklara hur det liger till det är nog bäst. | |
|
9-10% är ingen omöjlighet för privatpersoner som känner försäljaren, och det finns mer att ge, om dom vill. Gränsen går, så vitt jag känner till runt 13-14 %, detta är dock mycket ovanligt. MVH / Jacob |
|
|
Farsan fick 8% på en ny 530i E60 förra hösten på Förenade Bil med leverans ett ½år senare. Detta var som privatperson och med inbyte. Då var det försäljningschefen själv som han dealade med, kanske det går enklare då? Han valde dock en MB 270CDI istälet pga ännu bättre deal hos MB, tyvärr :-( Men uppåt 13-14% på nybilspriset tror jag är mycket svårt om det inte rör sig om en extrem hyllvärmare. Faktum är att bilhandlare idag inte har så stora marginaler på nya bilar som många tror. Den stora vinsten gör man på servicen (timdebitering på uppåt 2000kr är inte ovanligt idag) då man knyter kunden till märkesvärkstäderna för att maskinskade försäkringar och annat skall gälla. |
|
| M 3: Testa flera handlare och spela ut dem mot varandra. Jag tycker 3% och ingen utrustning/freebe är snålt. Angående vinterhjul så känner jag ingen som köpt ny bil som velat ha vinter bil inte fått med hjulen gratis eller till inköpspris. | |
|
Fick 8% i rabatt när M3'an inhandlades. Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Då kan vi i alla fall konstatera att 3% är för lite, eller? Asken, säljarens argument var/är att bilen är alldeles för ny för att rabbatera bort den. Eller med klarspråk så tycker han nog kunna sälja sånna bilar utan någon större rabbat?! Acey, testa fler bilhandlare är ett alt. och v-däck har vi inte än pratat om. Tänkte i så fall ta och slänga dom på original fälgar och köpa till större kompleta hjul med sommardäck. |
|
|
Jobbade för några år sen på ett företag som var med och utvecklade teknik hos ett par bilföretag. Vi anställda hade 20% på nybilsköp gällande dessa två märken och fick köpa max en bil per person och två årsperiod. Enligt en säljchef hos ett av märkena hade han personligen 15% rabatt på nybilar, så han var både skeptisk och mindre glad när folk från "mitt" företag kom in i hallen och ville köpa nybil... Detta är så klart extremfall där ett företag som varit med och utvecklat en bilmodell skriver in i kontrakt att de ska få erbjuda sina anställda denna rabatt, men ändå. :) |
|
|
Rabatten beror väl på största delen på hur eftertraktad bilen är (fick jag uppfattningen av när jag nyligen köpte min Skoda!) Handlarna har ju inga jättemarginaler när man kränger bilar. BMW CS #5139 |
|
bmw alpina b3 |
en kompis till mig köpte 330-04 nypris 440000kr han fick den för 325000kr mvh |
|
Haha,, sån jävla rabatt. det kan han inte klaga på! " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " |
|
| Om det var nyligen kan jag delvis förstå resonemanget, speciellt om det var en bil som redan befann sig i hallen. 3-serien går relativt trögt och har man lager med bilar kan man ibland få dessa rabatter. Det är betydligt enklare att få med mer utrustning och mer rabatt i slutet av en modells livscykel. | |
| Mer än 25% rabatt på en fabriksny 330? Gissar på att det var hans farsa som sålde bilen ... ;-) | |
| Fick nästan 15% i rabatt närmare bestämt 14,8. Men nog kan det tänkas att 3-seriens rabatt kan vara högre pga förestående modellbyte? Var på premiärvisning av 1-serien på storateatern bara ett par veckor efter att bilen beställts och den är så mycket finare IRL än på bild att jag nästan ångrade mig! Den dagen det sitter en rak sexa i 1-serien kommer kalkylatorn plockas fram igen och flickvännen övertalas att skjuta på semestern ett halvår för då är 1-serien ett riktigt alternativ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.