|
|
|
|---|---|
tyrell |
Köpte nyligen en 518i -90, den var fräsch, förutom att det var ganska sönderrostat runt tanklocket, det ska åtgärdas, det är hur som helst inte problemet jag skriver om, om det jag skriver om ens är ett problem, det får ni avgöra. Vid fullgasacceleration på 2:an och 3:an så känns det som att bilen drar på en stund, sen går det lite långsammare, sen kommer det direkt lite mer effekt och så dör det bort lite, låter kanske lite luddigt, men accelerationen blir ojämn, inte ryckig dock. Nu är ju fullgasacceleration med en 518i inte mycket att skryta om men jag upplever detta ändå en smula konstigt. Kan det vara något så simpelt som luftfilter? Jag har ingen aning, jag vet ungefär lika mycket om bilar/motor som om kärnreaktorer. |
|
Om jag vore dig skulle jag byta t-stift,luftfilter,fördelarlock,bensinfilter o kolla över tändkablarna i vilket fall som...inga större summor det rör sig om...Tycker inte att det låter som om, din bil har något större fel om än något alls...Har aldrig kört en 518 men alla motorer har ju en vridmoments topp o det är där de går som "bäst"...Ett tips:åk o provkör en likadan bil som du har hos nån nasare o kolla om den beter sig likadant isf så e de me största sannolikhet inget fel på din bil... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
tyrell |
Okej, tändstiften är bytta, glömde nämna det. Köpte Bosch Super 4-något tändstift, kommer inte ihåg den exakta benämningen, tänkte om det skulle göra susen, men det gjorde det inte. Har dock noterat att tändhatten på kabel ett, sett framifrån bilen ser lite konstig ut, ungefär som om det skulle ha smält lite, men då borde den ju ha problem med att gå på alla cylindrar och det har den uppenbarligen inte. Ska i alla fall ta å titta över det du nämnde, luftfilter klarar jag att byta och resten ska nog gå med lite assistans. Tack för svaret! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.