|
|
|
|---|---|
|
Sökt o sökt i forumet, men inget stämmer in perfekt.. Som rubriken låter, när jag kör bilen, oavsett hastighet så låter den illa från vänster bakhjul..ett metalliskt ljud.. Om de vore beläggen till bromsen så borde den låta vid inbromsningarna bara väl? Kan de vara kolven som fastnat och inte vill gå tillbaka? Problemet uppstod vid 21 tiden ikväll efter en kraftig inbromsning..efter de så kördes den hem diiiiiiirekt.. Vet ej när de e kollat/bytt innan, bilen e ju en 325 e36 från 91 så..Anyhow, nån som har en liten aning eller kluring om vad de kan va? Ska ta loss däcken på lrödag o kika lite..men om man visste lite innan vad de kan va så går de lite fortare med felsökningen :) | |
|
Kanske dags för en liten investering i skrikdämparplattor... 19.90 på Biltema. Om det är ett lager så "morrar" det istället. /PG |
|
|
På E39 händer det ganska ofta att det fastnar småsten vid skivor/ok och det gnisslar jäkligt illa. Har du tur är det så enkelt. /Micke |
|
| Jag har samma problem till o från. På min bil är det grus som hamnar mellan bromskölden och bromskivan som låter. Brukar lossna om jag gasar på lite, men det kan sitta kvar ganska länge. | |
|
Vet inte exakt vad det är men kan det inte ha att göra med Handbromsen !? Min hade ett liknande problem ,, då var det Handbromsen ! Sen passade jag på att byta länkarmsbussningar på bägge sidorna , och nu är det tyst ifrån bakvagnen ! Prova med handbromsen ! Challe / |
|
| challe om de nu e handbromsen, hur fixade du det då? | |
|
De va tydligen bromsskölden som sitter bakom skivan som tar emot lite smått nertill..böjt och bändat lite med en del resultat, låter inte lika gvisslande med de låter.. skulle kunnat gått att åtgärda enklare om skivan va lättare att ta loss, men gängan till insektsnyckeln var rostad/sönderskruvad :).. men men, då e de ingen fara med bromsarna då..de va skönt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.