|
|
|
|---|---|
|
Länk Var sitter dessa?? Gör de någon nytta?? Eller vill Strong-Strut bara sälja sina produkter?? Finns dessa på bilen och ser ut som deras bilder efter 8 mån kan man ju fundera hur de ser ut efter 7 år... /Caspar Länk | |
|
De där sitter framför bakhjulen, precis bakom domkraftsfästet. På "min" bil ser de ut som nya trots 5 år (jaja, den står mest still :) Huruvida de gör någon nytta eller ej låter jag vara osagt, men de borde sitta där av någon anledning iaf. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Får kolla hur det ser ut... Masten: En E63?? Det är väl 6-serien.. 645 mao?? TREVLIGT!!! /Caspar Länk |
|
|
Masten: Eller har Du skrivit fel.. 4.4 känns som en E53 (X5) eller?? Kanske en E83 (X3).. /Caspar Länk |
|
|
Caspar: Det är mycket riktigt 6-serien, men notera "..." ;) Tog en liten provtur med en 645CiA på jobbet i helgen och blev förälskad, så efter "..." ska det egentligen stå "när jag vunnit på Lotto". Undrade vem som skulle vara den första att kommentera det! :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
På E46 sitter air-ducts dvs luftkanaler för att leda in luft genom fronten för att kyla bromsarna. Att kyla bakbromsarna känns klart overkill då bromsverkan ligger typ 80%fram och 20% bak. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
känner mig nästan säker på att det inte finns några såna på framaxeln. Spenderade nästan en timma under bilen i och med nermonteringen och återmonteringen av spoilerläppen nyligen och titade noga runt just där för att jag ska snart skära ut hål i inner skärmen som passar in i luftutsläpp i mina nya skärmar från MH-GRT . ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ok, har du inget befintligt hål i innerskärmen "orginal" så lär du inte ha några luftkanaler som kyler bromsarna heller. De sitter däremot på e46 orginal. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Efter 5 timmar i GDS hallen för putsning kollade jag upp mina Aero-Ducts.. Anledningen till att jag inte sett dem tidigare är att de knappt finns kvar. De sitter "i" bakre domkraftsfästet som Masten skrev. Jag kan tänka mig att de påverkar luftflödet (en av de tre funderingarna som Strong-Strut har om varför de behövs). Bilen är väldigt orolig bak i 200+ farter och fel luftströmmar kan säkert bidra... Skall beställa omgående. Någon mer som behöver?? /Caspar Länk |
|
|
oj då måste jag kolla på vad som sitter hos mig och hur dem ser ut. Mina nya trösklar lär ha ändrat lite på lutströmarna ändå :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.